انهدام ۲ باند حرفه‌ای سرقت با ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان با دستگیری ۸ سارق و ۲۷ مالخر حرفه ای، بیش از ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه را کشف کردند.

انهدام ۲ باند حرفه‌ای سرقت با ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقهسردار محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در پی گزارش چند فقره سرقت از آپارتمان‌های مسکونی سطح شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی سرقت‌های انجام شده توسط کارآگاهان مجرب اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان مشخص شد که پای یک باند حرفه‌ای سرقت در میان است و اعضای این باند از ۴ دستگاه خودروی سواری با پلاک‌های جعلی در سرقت‌های خود استفاده می‌کنند.

او  بیان داشت: ماموران انتظامی با بررسی سرنخ‌های بدست آمده و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی یکی از اعضای باند را که از افراد سابقه دار و تحت تعقیب مقامات قضائی هست را شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات گسترده سرانجام متهم را هنگام تردد با یک دستگاه خودروی سمند مسروقه در حوالی شهر نهبندان خراسان جنوبی رد زنی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

او  افزود: متهم جوان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجوئی‌های اولیه منکر جرمی بود، ولی پس از رو برو شدن با مستندات و ادله کشف شده از او در این سرقت‌ها به چندین فقره سرقت آپارتمان با همکاری ۳ نفر از دوستانش در شهر‌های زاهدان و مشهد اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در ادامه این عملیات مخفیگاه ۳ عضو دیگر این باند در شهر‌های مشهد و زاهدان شناسایی و تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی استان آنان را با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه از انهدام یک باند ۴ نفره سارقان به عنف منزل و کیف قاپی در شهر زاهدان خبر داد و گفت: در همین راستا اعضای این باند کیف قاپی و سرقت به عنف منزل نیز با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی در شهر زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار قنبری تصریح کرد: در مجموع ۴ دستگاه خودرو از اعضای این ۲ باند حرفه‌ای سرقت که در اعمال مجرمانه خود از آن‌ها استفاده می‌کردند توقیف و ۲۷ مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و طی عملیات‌های مجزا در شهر‌های زاهدان و مشهد دستگیر شدند.

او  خاطر نشان کرد: ۸ متهم دستگیر شده این ۲ پرونده در چندین مرحله بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به ۷۰ فقره سرقت در شهر زاهدان و مشهد اعتراف که با تلاش و پیگیری پلیس تا کنون اموال ۵۱ فقره از این سرقت‌ها به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند و کشف سرقت‌های احتمالی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

انهدام باند سارقان در زاهدان

 

برچسب ها: پلیس ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار