روابط تجاری و اقتصادی اردبیل و کشور عمان توسعه می‌یابد

در نشست مشترک استاندار اردبیل و سفیر کشور عمان، دو طرف بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان اردبیل و کشور عمان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در این نشست بر آمادگی استان اردبیل برای توسعه مناسبات با کشور عمان تاکید کرد و گفت: تجار و فعالان اقتصادی، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس از توسعه روابط با کشور دوست و همسایه عمان بخصوص در بخش‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری استقبال می‌کنند.

او با بیان اینکه استان اردبیل از ظرفیت‌های فراوان در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی ماهر برخوردار است، بیان کرد: صنعت فرش و عسل اردبیل از شهرت جهانی برخوردار است و کشور عمان می‌تواند هدف و مسیر مناسبی برای محصولات تولیدی و صادرات غیر نفتی استان اردبیل به کشور‌های عربی و نقاط مختلف جهان باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به مزیت‌های گردشگری استان و اقدامات انجام گرفته در جهت توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم گفت: استان اردبیل مقصد خوبی برای گردشگران عمانی و گردشگران دیگر کشور‌های عربی که از طریق آزانس‌های گردشگری عمانی انجام می‌شود خواهد بود و از سرمایه گذاری‌های مشترک و همکاری‌های دوجانبه بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

بهنام جو خواستار تسهیل شرایط و فراهم آمدن زمینه‌های حضور سرمایه گذاران و صادرکنندگان استان اردبیل در بازار‌های جهانی عمان شد و ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه تخصصی عمان زمینه حضور فعالان اقتصادی استان اردبیل نیز فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های خارجی در استان روند روبه رشدی را طی می‌کند، اظهار کرد: احداث هتل ۵ ستاره، تولید پنل‌های خورشیدی و سرمایه گذاری‌های مشترک در بخش‌های معدنی از جمله این سرمایه گذاری هاست.

استاندار اردبیل به اقدامات انجام گرفته در زمینه‌های مطالعه و انکشاف پهنه‌های معدنی در استان اشاره و از سرمایه گذاری خارجی در این بخش استقبال کرد.

سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کشورش برای توسعه روابط دیپلماتیک با کشورمان و گسترش مناسبات اقتصادی با استان اردبیل خبر داد و گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو طرف در توسعه این روابط می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

سعود احمد البروانی از میزبانی شایسته استان اردبیل قدردانی کرد و گفت: در سفر دو روزه خود به استان اردبیل نشست‌ها و گفتگو‌های ارزنده‌ای را با تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان و مدیران استان انجام داده ام و برای تحقق توافقات بعمل آمده و توسعه تعاملات دوجانبه هیاتی را تشکیل می‌دهم.

رئیس اتاق ایران و عمان نیز گفت: زمینه‌های توسعه روابط با کشور عمان تسهیل یافته است و علاوه بر ایجاد بندر اختصاصی برای ترخیص کالا‌های صادراتی کشورمان در عمان خطوط هوایی و کشتیرانی بین دو کشور نیز ایجاد شده است.

محسن ضرابی از رفع مشکلات مربوط به مبادلات بانکی سرمایه گذاران با استفاده از حساب ریالی عمان خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.