بازسازی مساجد زلزله زده آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: با کمک خیرین و دستگاه‌های مربوطه در روز‌های آینده بازسازی مساجد در کنار ساخت و ساز خانه‌های مردم انجام می‌شود.

بازسازی مساجد زلزله زده آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان در روستای ورنکش در گفتگو با خبرنگاران گفت: در زمان کنونی تعداد مساجد تخریب شده یا آسیب دیده در این مناطق مشخص نبوده و ۲ گروه مهندسی مساجدی که نیاز به بازسازی دارد را رصد می‌کند.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی در رسیدگی به مناطق زلزله زده، تسکین آلام مردم و ساماندهی وضعیت آن‌ها است و در کنار آن‌ها به وضعیت اماکن عمومی که تخریب شده رسیدگی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: اولویت اقدامات در مناطق زلزله زده آواربرداری، تعمیر و بازسازی خانه‌های تخریب شده است و با کمک خیران و دستگاه‌های مربوطه در روز‌های آینده ساخت و ساز مساجد آغاز می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، مساجد و اماکن عمومی را سرپناهی برای مردم در روز‌های سخت دانست و ادامه داد: در کنار ساخت سرپناه برای مردم ساخت مساجد و اماکن عمومی نیز در اولویت قرار دارد تا در روز‌های سخت مامنی برای مردم باشند.

هم اکنون ۸ هزار و ۷۵۱ موقوفه با ۱۹ هزار و ۷۰۳ رقبه، ۵ هزار و ۳۳۹ مسجد، ۴۶۳ حسینیه، ۸۸ تکیه، فاطمیه، مهدیه و زینبیه و ۵۹۸ آرامستان برای دفن اموات در حوزه وقف در آذربایجان شرقی وجود دارد.

ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین ۵ نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند و ۲ نفر در بخش ترکمانچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

بر اساس اعلام مسئولان هلال احمر ۱۲ هزار و ۳۲۰ نفر از زلزله زدگان استان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب ۳ هزار و ۸۰ دستگاه چادر، به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

 

انتهای پیام/ش

مساجد زلزله زده آذربایجان‌شرقی بازسازی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار