در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراجعه بیش از ۷ هزار نفر به اورژانس/ بیش‌ترین مراجعه کنندگان از تهران هستند

خالدی، گفت: با بروز آلودگی هوا ۷ هزار و ۶۴ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از ۷ هزار نفر به اورژانس به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی/ بیش‌ترین مراجعه کنندگان از تهران هستندمجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل بروز آلودگی هوا اظهار کرد: بر اثر بروز آلودگی هوا در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی تعداد ۷ هزار و ۶۴ نفر به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ مورد عارضه تنفسی و ۴ هزار و ۶۲۸ مورد قلبی بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: پرسنل فوریت‌های پزشکی به ۲ هزار و ۳۳۴ بیمار قلبی و تنفسی و هزار و ۵۴۱ بیمار قلبی و ۷۹۳ بیمار تنفسی خدمات بهداشتی درمانی خوبی ارائه کرده‌اند.

خالدی گفت: بیشترین مراجعه مردم به دلیل عارضه قلبی و تنفسی مربوط به استان تهران بوده است و متأسفانه آلودگی هوا در کلانشهر‌ها بیشتر از سایر شهرها است.

او گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میدان‌های اصلی شهر و نقاط پر جمعیت جهت ارئه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان احتمالی مستقر شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: اورژانس به مردم به ویژه گروه‌های پرخطر توصیه می‌کند تا جایی که امکان دارد از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: مراجعه بیش از ۲ هزار بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس


خالدی یادآوری کرد: ما به مردم توصیه می‌کنیم که به اندازه کافی مایعات بنوشند و قبل از مصرف غذا دست و صورت خود را با آب و صابون شستشو دهند.

او افزود: یکی از علائم آلودگی هوا عطش و خشکی دهان است و توصیه می‌شود از مصرف شیر، میوه و سبزی در هوای آلوده غافل نشوند.

انتهای پیام /

آخرین آمار از مراجعه مردم به اورژانس هنگام آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار