اعلام برنامه های هفته کتابخوانی در مساجد فارس

برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه‌های مساجد استان فارس اعلام شد.

اعلام برنامه های هفته کتابخوانی در مساجد فارسحجت الاسلام حسین امیدی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از فعالیت ۶۸۰ کتابخانه در مساجد استان فارس خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته کتاب ۲۳ تا ۳۰ آبان در کتابخانه‌های مساجد برگزار می‌شود.

او بیان کرد: یکی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد فعالیت‌های کتابخانه‌ای است که در کنار برنامه‌های دیگر مذهبی و فرهنگی دنبال می‌شود و به ۲ صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقمندان خدمات ارائه می‌کند.

امیدی افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برنامه‌های مختلفی در سطح کتابخانه‌های مساجد فارس در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه ۳۸۲ کتابخانه مخزن دار ۳۸۲ کتابخانه باز شبستانی در سطح مساجد استان فعال است، تاکید کرد: در برخی از نقاط استان فارس به خصوص روستا ها، کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بسیار تاثیرگذار فعالیت دارند و نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد به عنوان محلی مطمئن و امن برای فعالیت و محل مطالعه استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام امیدی اظهار داشت: برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و تاکید معظم له در خصوص افزایش سرانه مطالعه در بین آحاد جامعه برنامه ریزی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس ضمن تقدیر از فعالان کتابخانه‌های مساجد گفت: در این هفته ائمه جماعات مساجد نیز در این ایام درباره کتاب و کتابخوانی و نقش مطالعه در افزایش فرهنگ عموم مردم سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام امیدی از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه و در قالب معرفی کتاب، خوانش کتاب و مسابقات کتابخوانی آغاز شده است و همزمان با سراسر کشور در کانون‌های مساجد فارس نیز در حال برگزاری است.

او با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های مساجد، افزود: حضور کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های مساجد در نمازجمعه، تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های مساجد، هماهنگی جهت دیدار مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های مساجد با امام جمعه شهرستان ها، توزیع کتاب و ثبت نام از علاقمندان جهت عضویت در کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری نشست با حضور کتابداران، فراخوان اهدای کتاب از سوی نمازگزاران به کتابخانه‌های مسجد، تجلیل از اعضای فعال کتابخانه‌ها توسط کانون ها، غبار روبی کتابخانه‌ها و برپایی نمایشگاه کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شیراز، فسا و جهرم بیشترین کتابخانه را در مساجد خود تاسیس کرده اند، یادآور شد: برخی از این کتابخانه‌ها در ۲ یا سه شیفت به علاقمندان به خصوص جوانان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهند و فعالیت کتابخانه‌های مساجد به اوقات فراغت فصل تابستان محدود نمی‌شود.

او بیان کرد: کتابخانه‌های مساجد در تمام فصول سال جهت خدمت رسانی آمادگی دارند و نوجوانان و جوانان زیادی با حضور در کتابخانه‌ها از سالن قرائت خانه بهره‌مند شده و فضای معنوی حاکم بر آن موجب می‌شود تا آرامش روحی بر دل و ذهنشان حاکم و اضطراب از آن‌ها دور شود.

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد به عنوان محلی مطمئن و امن برای فعالیت استفاده می‌کنند و بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور به خصوص در روستا‌ها از این کتابخانه‌ها به عنوان محل مطالعه بهره‌مند شده و به مدارج عالی پژوهشی رسیده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس همچنین اضافه کرد: به منظور آشنایی کتابداران کتابخانه‌های مساجد استان فارس با روش‌های نوین کتابداری، رده بندی کردن کتاب‌ها و همچنین تبیین روش‌های جذب اعضای کانون‌های مساجد به کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی دوره‌های مختلف آموزشی در مرکز استان با همکاری کانون تخصصی کتابخانه‌ها برگزار شده است.
انتهای پیام/م

برنامه های هفته کتابخوانی در مساجد فارس

برچسب ها: معرفی کتاب ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.