تبدیل خانه باغ‌ها به اقامتگاه بومگردی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر گفت: با وجود جاذبه‌های گردشگری و منحصربفرد این شهرستان تبدیل خانه باغ‌ها به اقامتگاه بومگردی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست.

تبدیل خانه باغ‌ها به اقامتگاه بومگردی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   خیرالنساء امیری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر  اظهار داشت: وجود جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد مانند روستا‌های سرسبز و پر آب و قرارگیری در کنار جاده ترانزیت میلک، فرصتی مناسبی جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌های نیکشهر است.

او  گفت: بعد از ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، روستاییان می‌توانند با فروش صنایع دستی، سرو غذا‌های محلی، اجرای موسیقی زنده، فروش مرکبات و ... کسب درآمد کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر افزود: با توجه به وجود چشمه‌های آب گرم و معدنی در این شهرستان، علاوه بر گردشگران، هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان نیز به این منطقه سفر می‌کنند که با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی و آشپزخانه‌های سرو غذای محلی زمینه رفاه مسافرین و درآمدزایی بومیان فراهم می‌شود.

او  بیان کرد: با توجه به شروع فصل سفر هزاران گردشگر به چابهار و اینکه ۲۰۰ کیلومتر از جاده ایرانشهر به چابهار از شهرستان نیکشهر عبور می‌کند، با ایجاد این بومگردی‌ها گردشگران با خیال راحت سفر کرده و از شب ماندن در جاده هراسی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ع

ایجاد  اقامتگاه بومگردی یکی از راه‌های اشتغال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار