توسعه، بدون کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق نخواهد بود

استاندار اردبیل گفت: توسعه هر منطقه بدون توجه به مباحث کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه موفقی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در همایش کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اقدامات و برنامه ریزی های علمی و عملی در زمینه  کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت دانشگاه های استان انجام گرفته است و  نشست های منظم بررسی و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص  با حضور اساتید دانشگاه ها و فعالان اجتماعی برگزار می شود.
او مشاوره و آموزش مهارت های زندگی را در کاهش آسیب اجتماعی طلاق موثر دانست و افزود: ترویج مشاوره و راهنمایی های قبل، حین و بعد از ازدواج بعنوان یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق در استان در حال انجام  است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی،  فعالان اجتماعی و اقشار تاثیر گذار جامعه در این خصوص وظیفه دارند و اساتید دانشگاه ها و علما و روحانیون نقش موثری ایفا می کنند، گفت: باید همه ظرفیت های جامعه را برای کاهش آسیب های اجتماعی و رشد فرهنگی و اجتماعی بعنوان یکی از مهمترین مقوله توسعه به کار گرفت و سازماندهی لازم را انجام داد.

بهنام جو اظهار کرد:  جمعیت ۴۴هزار نفری کارمندان دولت استان که با احتساب افراد تحت تکفل آنان به حدود ۱۵۰هزار نفر می رسد را در برنامه آموزش مهارت های زندگی قرار داده ایم و استانداری اردبیل با برگزاری منظم نشست ها و دوره های آموزشی و مشاوره های خانواده رایگان برای کارکنان پیش قدم و پایلوت اجرای این طرح شده است.

او جمعیت دانشگاهی و دانش آموزی استان را بعنوان اقشار تاثیر گذار و جمعیت قابل توجه برای توسعه آموزش مهارت های زندگی در اولویت دانست و از تعمیم اجرای این طرح به همه اقشار جامعه استان اردبیل خبر داد.

بهنام جو از برگزاری نشست های علمی و همایش های تاثیر گذار کاهش آسیب های اجتماعی استقبال کرد و گفت: دانشگاه های استان حرکت های خوبی در این زمینه آغاز کرده اند و نقش نیروی انتظامی، پژوهشگران و جوانان استان  در برگزاری همایش های اینچنینی قابل تحسین است.
استاندار در ادامه به وظیفه دولت در ایجاد بسترهای لازم جهت رفع مشکلات اقتصادی بعنوان عامل مهم در کاهش طلاق و افزایش ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان سرلوحه برنامه ریزی های دولت  در استان با بهره گیری از همه ظرفیت ها  قرار گرفته است و توسعه  واحدهای تولیدی، جلب و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی روند روبه رشدی داشته است.

او سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی به ارزش ۷۰۰میلیون دلار  در بهره برداری از معدن مس با اشتغال زایی حدود ۵ هزار نفر را یکی از این نمونه ها ذکر کرد و افزود: مطالعه و صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری و انکشاف پهنه معدنی و تولید کنسانتره مس صادر شده است.
انتهای پیام/ع

تاثیر آموزش مهارت های زندگی در کاهش آسیب اجتماعی طلاق

 

برچسب ها: طلاق ، آسیب اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.