کاهش دمای هوا و وزش تندباد در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از پیش‌بینی وزش تندباد و کاهش دمای هوا در پی ورود سامانه ناپایدار به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز پنج شنبه با ورود سامانه هوای ناپایدار، وزش باد‌های تند تا سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه وزش تندباد‌ها منجر به بارش برف و باران می‌شود، افزود: بارش برف و باران در اغلب شهر‌ها و مناطق استان پیش‌بینی شده و تا ۵ روز و اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: تداوم بارش برف در مناطق مرکزی و به ویژه مناطق جنوبی استان موجب کاهش محسوس دما تا ۱۴ درجه سلسیوس شده و بیشینه دما در بیشتر مواقع به زیر صفر خواهد رسید.

محمدی افزود: با توجه به برودت هوا و شرایط جوی، لغزندگی و یخبندان در جاده‌ها و مناطق شهری پیش‌بینی می‌شود که لازم است شهروندان با رعایت نکات ایمنی در محور‌های مواصلاتی تردد داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: با توجه به استمرار چند روزه هوای سرد، پیش‌بینی می‌شود که تجهیزات آبیاری و لوله کشی‌ها دچار یخ‌زدگی شود که لازم است مردم و کشاورزان تمهیدات لازم را تدارک ببینند.

او نمک‌پاشی و استقرار نیرو‌های راهداری در جاده‌ها را تاکید کرد و گفت: تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها در این ایام ضروری است.

محمدی اظهار کرد: زمان خروج سامانه ۳۰ آبان ماه پیش‌بینی شده و این اولین بارش در اغلب مناطق شهری استان اردبیل خواهد بود.

انتهای پیام/ع

پیش بینی بارش برف و باران در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.