وعده معاون اول رئیس جمهور به زلزله زدگان آذربایجان شرقی؛ روند بازسازی‌ها تا ۶ ماه آینده بهتر خواهد شد

اسحاق جهانگیری گفت: امیدواریم در طی ۵ یا ۶ ماه آینده روند بازسازی‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به تبریز در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه زلزله آذربایجان شرقی حادثه تلخی بود، اطهار داشت: کشور ما از جمله کشور‌های زلزله خیز است که زلزله کرمانشاه با بزرگی ۷.۳ از آخرین زلزه‌های مخرب در کشور بود که منطقه وسیعی را تحت تأثیر و تخریب قرار داد.
 
او تجربیات ایران در مواجهه با بلایای طبیعی از جمله زلزله را ارزشمند دانست و افزود: این توانمندی‌ها در سطح بین المللی هم منحصر به فرد است.
 
معاون اول رئیس جمهور حضور نیرو‌های امدادی، ستاد مدیریت بحران و مدیران استانی در مناطق زلزله زده میانه و سراب را به موقع و مطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: وزیر کشور امروز در جلسه هیئت دولت گزارش داد که مرحله ساخت و ساز و بازسازی‌ها آغاز شده است.
بیشتر بخوانید: بیش از ۵۷۰ واحد تخریبی در زلزله آذربایجان شرقی مربوط به مددجویان کمیته امداد است
جهانگیری با بیان اینکه سرمای شهرستان‌های زلزله زده آغاز شده و زمستان این مناطق در روز‌های پیش رو آغاز می‌شود و دمای زیر صفر را شاهد خواهیم بود، افزود: با توجه به این سرمای زودرس در منطقه که در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات قرار دارند، باید اسکان موقت به گونه‌ای باشد که مردم به سختی نیافتند و بتوانند تا پایان بازسازی منازلشان از این زمستان به خوبی عبور کنند.
 
او با اشاره به مصوبه دولت برای اسکان موقت و بازسازی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، از تخصیص ۵۰ درصدی منابع بازسازی خبر داد و اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌ها، امیدواریم در طی ۵ یا ۶ ماه آینده روند بازسازی‌ها به نحو مطلوبی انجام شود و وضعیت روستا‌های آسیب دیده از نظر واحد‌های مسکونی، کشاورزی و دامداری بهتر از گذشته شود.
 
انتهای پیام/ب
 

صحبت های معاون اول رئیس جمهور در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.