سرقت جواهرات شهروندان با خودروی پدر/سارقان دستگیر شدند

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری دو نفر سارق زورگیر در محدوده شرق تهران خبرداد، که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت گردنبند طلا می‌کردند.

سرقت جواهرات شهروندان با خودروی پدر/سارقان دستگیر شدندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تشریح این خبر گفت: در بیست و هفتم تیرماه سال جاری فردی به کلانتری ۱۲۶ تهران پارس مراجعه و اظهار می‌دارد که در روز شنبه مورخه ۲۲ تیرماه ساعت حدود ۲۱۳۰ در تهرانپارس بالاتر از فلکه دوم، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با دو نفر سرنشین (راننده و سرنشین) به من نزدیک شده و با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم مرا به به داخل خودرو کشیده و پس ازطی مسافتی در پارک رز اقدام به سرقت زنجیر طلا به ارزش حدود ۱۵ میلیون تومان کرده و سریعا از محل متواری شدند.

پرونده با موضوع سرقت بعنف تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ نثاری در ادامه گفت: گارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی جهت انجام تحقیقات میدانی راهی محل سرقت شدند، در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشاهده نمودند یکی از ساختمان‌های مجاور محل سرقت دارای دوربین مداربسته می‌باشد که با اخذ و بازبینی فیلم صحنه سرقت، پلاک خودروی سارقان بدست آمد.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی هویت مالک خودرو را به نام" محمد" ساکن محدوده تهران پارس شناسایی کردند. در ادامه تحقیقات و بررسی سوابق مالک خودرو، یکی از فرزندان وی به نام "سعید " توسط شاکی به عنوان راننده خودرو سارقان مورد شناسایی قرار گرفت.

با بدست آمدن این اطلاعات دستگیری سعید از سوی مقام قضایی صادر شد.

وی افزود: کارآگاهان به دنبال دستگیری سعید یافتند که وی متواری بوده که بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم محل‌های تردد وی در مناطق تهرانپارس – خاک سفید و نظام آباد شناسایی نمودند؛ که نهایتاً متهم با اقدامات پلیسی در محدوده خاک سفید در حالیکه در حال تردد با خودروی اعلامی شاکی بود شناسایی و در ساعت ۲۳۵۰ بیست آبان ۹۸ دستگیر و خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل گردید.

سعید پس از دستگیری به بزه انتسابی معترف وبیان داشت با همکاری یکی از دوستانم به نام "پیام" از شاکی سرقت نموده ایم. با توجه به اعترافات متهم کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه پیام در آدرس تهرانپارس شده و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل نمودند. متهم پس از حضور در پایگاه چهارم به بزه انتسابی اعتراف وانگیزه خود را از این عمل بدست آوردن درآمد اعلام نمود وگفت: اموال مسروقه را به یک طلا فروشی به قیمت روز فروخته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به دستگیری سارقان و اعتراف صریح به بزه انتسابی، اقدامات در برای شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه در جریان بود و متهمان با صدور قرار قانونی جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی می‌باشند.

سرهنگ نثاری به شهروندان توصیه نمود: با توجه به نقش سرنخ‌ها و اطلاعات اولیه در تسریع روند رسیدگی به پرونده، در زمان مواجهه با جرائم به عنف تلاش کنند تا علائم ظاهری، پوشش و خودرو سارقین را به خاطر بسپارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار