ادای احترام کتابداران خوزستان به مقام شامخ شهدا

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابداران و مسولان کتابخانه های عمومی به مقام شامخ شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافع حرم ادای احترام کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه نیک فرد رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابداران کتابخانه‌های این شهرستان به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرده و با آن‌ها تجدید پیمان کردند.

او در ادامه به ارزش والای مقام شهیدان ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا اشاره کرد و بیان داشت: حضور کتابداران در گلزار شهدا با هدف ترویج یادآوری یاد و خاطرات این دلاورمردان، دلگرمی خانواده‌های آن‌ها و ایجاد انگیزه برای مطالعه خاطرات و زندگی شهیدان انجام شد.

غبارروبی مزار شهدای آغاجارى در هفته کتاب و کتابخوانی

حنا ربیعى رییس اداره کتابخانه هاى عمومى شهرستان آغاجارى گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم غبارروبی و عطرافشانى مزار شهدای گمنام آغاجارى با حضور جمعی از کتابداران و با همکارى فرماندارى و کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان برگزار شد.

او با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و آرمان‌های شهدا افزود: حرکت در مسیر شهدا وظیفه امروز همه ما و به ویژه نسل جوان بوده و جامعه کتابداران به عنوان یک قشر فرهنگی باید پیشتاز باشند.

همچین شیخ زاده مسئول کتابخانه شهید مدنى آغاجارى اظهار کرد: در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام آغاجارى، کتابداران همگام با سایر نهاد‌های انقلابی، یاد و خاطره حماسه‌سازان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و با آرمان‌های امام راحل و شهیدان تجدید پیمان کردند‪. ‬

او ادامه داد: در این مراسم معنوی، کتابداران و سایر حضار ضمن زیارت، قرائت فاتحه و غبار روبی و شستشوی قبور با گلاب و اهداى گل بر مزار شهدای گمنام با آرمان‌ای شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمودند.

غبار از مزار شهدای گمنام لالی پاک شد

جمالپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی گفت: به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام این شهرستان با حضور کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان لالی برگزار شد.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی بیان داشت: آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده است جان فشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهدا ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.