بازگشایی ماه بازار صنایع دستی در قلب تپنده تجاری بافق

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: ماه بازار صنایع دستی با ۲۰غرفه فروش محصولات صنایع دستی در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق از برپایی چهارمین ماه بازار صنایع دستی و توانمندی‌های بافق در میدان خان خبر داد و گفت: این ماه بازار از امروز ۲۲ آبان ماه آغاز شده است و تا فردا  ۲۳ آبان ماه از ساعت ۹صبح الی ۱۸ ادامه دارد.

او با بیان اینکه در این ماه بازار ۲۰غرفه فروش محصولات صنایع دستی وجود دارد، افزود: به منظور برگزاری نخستین روز ملی مزرعه شتر تک کوهانه، غرفه محصولات پشمی شتر از استان‌های مختلف نیز در این ماه بازار به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق هدف از برپایی این ماه بازار را افزایش خودباوری و اعتماد به نفس بین هنرمندان صنایع دستی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد بازار رقابتی بین هنرمندان صنایع دستی و فروش مناسب برای هنرمندان و فعالان صنایع دستی از دیگر اهداف برپایی این ماه بازار است.

رنجبر همچنین به اهمیت میدان خان در گذشته اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی میدان خان از زمان قاجار جز سلسله اقدامات فرهنگی و مفید محمد تقی خان بافقی بوده و به علت اینکه در مرکز شهر واقع شده قلب تپنده تجاری شهر شناخته شده است.

او تصریح کرد: از سال ۹۵، مرمت و بازسازی این بافت تاریخی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و با مشارکت برخی نهاد‌های دولتی انجام شده یا در حال انجام است.

انتهای پیام/ی

ماه بازار صنایع دستی در بافق افتتاح شد

برچسب ها: صنایع دستی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.