سهم دلار در صندوق ثروت ملی روسیه کاهش می‌یابد

معاون وزیر دارایی روسیه گفت سهم دلار در صندوق ثروت ملی این کشور کاهش خواهد یافت و ارز‌های خارجی دیگر از جمله یوان چین جایگزین آن می‌شود.

سهم دلار در صندوق ثروت ملی روسیه کاهش می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ولادیمیر کولیچف، معاون وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد مسکو قصد دارد سهم دلار را در صندوق ثروت ملی خود کاهش دهد و ارز‌های دیگر از جمله یوان چین را جایگزین آن سازد.

کولیچف ضمن اعلام این خبر تایید کرد روسیه در نظر دارد دارایی ارزی خود را در سال ۲۰۲۰ متنوع سازد. معاون وزیر دارایی روسیه این اقدام را به معنای محافظت از ذخایر ارزی این کشور از خطرات خارجی دانست. با این حال، رقم دقیق میزان کاهش سهم دلار آمریکا را در صندوق ثروت ملی روسیه اعلام نکرد.

بنا به نوشته رویترز، بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دارایی روسیه تا پایان اکتبر، حدود ۳۶ درصد دارایی موجود در صندوق ثروت ملی این کشور را دلار آمریکا تشکیل می‌دهد که معادل ۱۲۴.۵ میلیارد دلار می‌شود.

کولیچف خطرات ژئوپلیتیکی را از عوامل اصلی تعیین ساختار صندوق ثروت ملی روسیه دانست. گفته می‌شود از زمان وخامت روابط مسکو با غرب به دنبال الحاق کریمه به روسیه و تنش‌هایی که میان این کشور و اوکراین در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد، مسکو فرایندی را که خارج کردن دلار نامیده می‌شود به منظور کاهش وابستگی به ارز آمریکا آغاز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار