کارگردان و مستند ساز نهاوندی:

نام و آوازه نهاوند را جهانی می کنم

کارگردان و مستند ساز نهاوندی گفت: نام و آوازه نهاوند ۷ هزار ساله را جهانی می‌کنم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز نهاوندی، گفت: کار ساخت مستند نهاوند تاریخ تمدن فرهنگ را از سال ۹۷ با تهیه کنندگی آقای علی سهرابی و با کارگردانی و نویسندگی خود شروع کردیم، اما تاکنون متاسفانه مسئولان نهاوند کمکی برای انجام این طرح انجام ندادند.

او گفت: کار ساخت این مستند برای جهانی کردن نهاوند از اردیبهشت ۹۷ در سراب و مکان‌های تاریخی نهاوند به همراه تیم مستند سازی با چندین دوربین شروع وهمچنان ادامه دارد و برای ساخت این مستند حداقل ۱۰ سفر ۵ روزه از تهران به نهاوند داشته ایم.

نام و آوازه نهاوند را جهانی می کنم

او گفت: ساخت فیلمی مستند در خصوص نهاوند، تاریخ، تمدن، فرهنگ، اثری ماندگار و قابل تامل که  نخستین بار بطور تخصصی تاریخ، تمدن و فرهنگ این شهر تاریخی و کهن را مورد کنکاش و بررسی قرار داد.

نادری افزود: تصویربرداری فیلم مستند نهاوند، تاریخ، تمدن، فرهنگ، که در ابتدای سال ۹۷ پیش تولید و در اردیبهشت ماه تصویر برداری آن آغاز شد در مرحله نخست با تصویربرداری از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در سراب گیان و گاماسیاب، مزارع سرسبز و طبیعت چشم نواز بهاری و بازار شهر نهاوند ودر مرحله بعد به سراغ رئیس موزه ایران باستان و گفت و گو با کارشناسان و تصویر برداری از اشیاء مکشوفه نهاوند در این موزه و سایره موزه‌های شهرستان پرداختیم و در مراحل بعدی کپچرگیری تدوین و صداگذاری فیلم انجام می‌شود.

کارگردان و مستند ساز نهاوندی مقیم تهران بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است ساکن تهران هستم، اما به همراه تیم کارگردانی خودم و آقای سهرابی چندین مستند با موضوع شهدا دفاع مقدس و ایام عزاداری محرم و اربعین به همراه طبیعت نهاوند تولید کردیم که از شبکه استانی و سراسرب پخش شد در مورد ساخت این مستند ۴۵ دقیقه‌ای نیز کار کارگردانی و نویسندگی را خودم انجام دادم و کار تهیه کنندگی و هماهنگی با آقای علی سهرابی مستند ساز خوب نهاوندی است و در کار تصویر برداری و عکاسی پشت صحنه هم آقایان حسن و حسین سهرابی ما را همراهی کردند .

نادری گفت: تاکنون با هزینه‌های شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مستند هزینه شده و متاسفانه مسئولان نهاوند کمکی نکردند و انتظار ما از نماینده و فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی این است برای معرفی نهاوند به گردشگران جهانی ما را با جذب یک اسپانسر خوب یاری رسانند.

نام و آوازه نهاوند را جهانی می کنم

لازم به یادآوری است آقای علی کاظم - نادری فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فیلمسازی از آکادمی هنر تهران است و با فیلمسازی تجربی از دهه  شصت با کلاس‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان وارد عرصه فیلمسازی تجربی شد و از تجربیات کارگردانی سیروس حسن پور کارگردان سینمای کودک بهره‌مند شد و نخستین فیلم کوتاه ۸ میلیمتری خود را با راهنمایی و مشاوره او کارگردانی کرد.

نادری در حال حاضر نشان درجه سه هنری از سوی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد که تاکنون بیش از ده فیلم کوتاه و مستند ساخته است که اکثر آن‌ها از شبکه‌های صداو سیما پخش شده اند.

مستند‌های بربال فرشتگان (ویژه معرفی شهدای دره ابراهیم نهاوند ۲۶ دقیقه) جلوه‌ای از هنر عاشورایی ۵ دقیقه، پرواز در غربت العماره (زندگی و شهادت برادران قیطاسی نهاوند ۲۶ دقیقه) و پیر غلام عشق ۳۱ دقیقه (معرفی پیر غلام و مداح نهاوندی کربلایی میر حیدر سهرابی) از جمله مستند‌هایی بودند که از شبکه استانی همدان پخش شدند.

حضور بصورت آکادمیک در آکادمی هنر تهران و استفاده از تجربیات اساتید بنامی، چون داریوش عاشوری و سهراب میر سپاسی در بخش تدوین از دیگر تجارب این مستند ساز است .

همکاری با واحد ویدیویی حوزه هنری و مشارکت در تولید چند فیلم مستند در سال ۶۷ و همزمان کار دربخش سینمایی مجله سوره تحت نظر شهید سید مرتضی آوینی در شماره‌های اول تا سوم، دستیار کارگردانی در برنامه‌های صدا و سیما و نگارش فیلمنامه یک خانه، یک ماجرا برای گروه حماسه شبکه یک سیما از دیگر فعالیت‌های اوست.

او همچنین دارای لیسانس مدیریت امور فرهنگی است و این تعلق خاطر به فرهنگ و تمدن باعث شده به مستند سازی درخصوص تاریخ و تمدن ایران بخصوص شهر زادگاه خویش نهاوند روی آورد.

انتهای پیام/م

به تصویر کشور تمدن  هفت هزار ساله نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار