در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گردش اتوبوس یاران کتاب در مناطق محروم/ مردم از کتابخانه سیار استقبال می‌کنند

نزاکتی گفت: در اتوبوس یاران کتاب نزدیک به ۲۰۰۰ جلد کتاب موجود است که هفتاد درصد آن برای کوکان و مابقی رمان است.

گردش اتوبوس یاران کتاب در مناطق محروم/ مردم از کتابخانه سیار استقبال می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتوبوس یاران کتاب یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب یزد است که در شهر یزد به ویژه محله‌هایی با امکانات کمتر گردش و مردم را به کتابخوانی دعوت می‌کند.

جمال نزاکتی درباره فعالان راه اندازی اتوبوس یاران کتاب گفت: یک موسسه کاملا شخصی، پروژه اتوبوس یاران کتاب را طراحی کرد و هدف از راه اندازی آن ترویج کتابخوانی بوده است. با توجه به اینکه شهر یزد برای دومین سال پایتخت کتاب ایران شده، مستلزم دانستیم تا در محله‌هایی که دسترسی به کتاب و کتاب خوانی ندارند گردش کنیم و هر ماه در یک محله مستقر شویم تا افراد آن محله به راحتی از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: طرح اتوبوس یاران کتاب از دو سال پیش طراحی و شش ماه زمان برای ساخت آن صرف شد. حالا نزدیک به نه ماه است که اتوبوس کار خود را آغاز کرده است. استقبال مردم بسیار خوب بوده و با محوریت این اتوبوس نیز بزرگداشتی برای رویداد فرهنگی ادبی آذری یزدی داشتیم و به مدت سه شب نمایشگاه‌هایی برگزار شد و اکثر ناشران حوزه کودک از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

نزاکتی درخصوص کتاب‌های موجود در اتوبوس یاران کتاب گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ جلد کتاب موجود است که هفتاد درصد آن برای کوکان و مابقی رمان است. این اتوبوس ظرفیت بیشتری برای کتاب دارد و امیدواریم تامین اعتبار شود و بتوانیم این طرح را در شهرستان‌ها نیز اجرایی کنیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتابخوانی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار