خراسان شمالی حائز مقام در جشنواره قصه گویی

مریم احتشام از خراسان شمالی به همراه ۴ قصه گوی دیگر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور در گرگان، از میان ۳۵ قصه‌گوی حاضر در جشنواره، به‌عنوان نفرات برگزیده جشنواره منطقه‌ای برای معرفی به بخش کشوری انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،الهام مظفری از استان البرز با قصه «جشن تولد مار بوآ»، فاطمه اوج اختری از استان تهران با قصه «هدیه‌ای برای خدا»، مریم احتشام از خراسان شمالی با قصه «رسم قدیم»، منیژه واحد قاضیانی از استان گیلان با قصه‌ی «گلبهار» و حسین کاظمی از استان مازندران با قصه «شال و مش حسن» در شب یلدا با برگزیدگان مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نفرات شایسته تقدیر این جشنواره را نیز «مریم مهدی پور» با قصه «آواز گمشده» از استان البرز، محمدرضا برومند با قصه «طوطی و بقال» از استان تهران، فاطمه نودهی با قصه «به خاطر یک تکه پنیر» از استان خراسان شمالی، عسل نیکو با قصه «قلب مترسک» از سمنان، سمیه نور علیشاهی از استان گلستان با قصه «بشنو از نی»، سمیه رنجبر با قصه «مهربان‌ترین آدم برفی» از استان گیلان و ایمانه رجبی با قصه «قدم یازدهم» از استان مازندران تشکیل می‌دهند. این در حالی است که سید امین حسینی از استان تهران با قصه «سفید آزاد» هم از سوی داوران نوجوان این جشنواره متشکل از فائزه عسکری، زهرا مرادی فر و یاسمین واحدی به‌عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در پایان این مراسم و پیش از معرفی برگزیدگان، بیانیه هیئت‌داوران متشکل از مریم سعادت، محسن هجری و علیرضا خانجانی توسط محسن هجری قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: استقبال بسیار چشمگیر مردم مهمان‌نواز و فهیم استان گلستان از این رویداد فرهنگی یکی از ارزشمندترین دستاورد‌های این دوره بوده است که بیش از هر چیز گواه بر تملق خاطر آن‌ها به میراث فرهنگی ایران‌زمین بود. همین‌طور مشارکت و حمایت نهاد‌های فرهنگی استان گلستان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقاط روشن این جشنواره بوده است.

در ادامه این بیانیه خطاب به قصه‌گویان حاضر در جشنواره آمده است: قصه نباید تنها در زبان قصه‌گو جاری شود بلکه باید به‌اصطلاح درونی شود. قصه‌گویان همچنین باید در قصه‌های دینی و تاریخی از منبع معتبر استفاده کنند تا مبادا در روایت‌ها نکات غلط و تحریف‌شده به مخاطب منتقل شود.

در آیین پایانی این جشنواره همچنین از داوران بخش نوجوان، داوران بخش زنان و مردان، مدیران کل استان‌های شرکت‌کننده و رابطان و ناظر جشنواره نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.