سردار سلامی:

داستان ناوهای هواپیمابر آمریکا دیگر تمام شده است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز داستان ناو‌های هواپیمابر آمریکا با تکامل اندیشه‌های شهید طهرانی مقدم تمام شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم که در محل هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: وجود شهیدان همواره پربرکت و سرشار از حیات است، آنها بنای عظیم هویت ایران اسلامی، عظمت اسلام و آزادی مسلمانان از بند طاغوت را رقم زدند.

او ادامه داد: هر جامعه و هر قوم منبعی برای تعیین هویت خود در اختیار دارد که با آن به دنیا معرفی می‌شود و شکل دهنده شخصیت اوست. شهیدان ما سرچشمه حیات، عظمت و شکوه ما در جهان هستند.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اینکه شهیدان هم راه هستند و هم راهگشا گفت: شهیدان چراغ‌های صراط مستقیم ما هستند. ما از آنها می‌توانیم راه خود را پیداکنیم، خصوصیت شهیدان این است که همواره جاودان و زنده هستند که این یک حقیقت الهی است.

او افزود: خداوند درباره شهدا می‌فرماید که آنها را مرده می‌پندارید این یعنی که حتی نباید آنها را در ذهن خود چنین مجسم کنیم.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: جنس شهادت از جنس حیات است، شهادت زیباترین جنس زندگی است که جنس آن احیای زندگی جاودانه است. شهدا همواره زنده هستند و به ما حیات بخشیده اند.

او افزود: آنها حجت خدا بر روی زمین و سرو‌های بلندقامت این سرزمین هستند که شکوه و مجد ایران را تصویر کردند، ما بدون آن‌ها نمی‌توانستیم زنده، پایدار و ثابت قدم باشیم؛ شهدا به ما یاد دادند که برای عزت مسلمانان نباید میدان جهاد را ترک کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهیدان لباس عزت پوشیدند و بر ما هم این لباس را پوشاندند. شهدا پایه‌های جاودان تاریخ و تاریخ ساز هستند. آنها حقیقت را درک کردند و با شناخت خوب از موقعیت با خداوند به خوبی معامله کردند.

او افزود: شهید طهرانی مقدم شاهد مثالی از یک انسان بی نظیر و مجاهد فی سبیل الله با اراده و همت بلند است. او خستگی را خسته کرد و هرگز از تکرار خستگی‌ها خسته نشد. او همواره برای تحقق اهداف خود تلاش می‌کرد و هیچ چیز برای او ناممکن نبود.

سرلشکر سلامی با اشاره به سایر ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم عنوان کرد: او از شکست‌ها ناامید نشد و هیچ گاه شکست نمی‌خورد. آن زمان که او کار ساخت موشک را آغاز کرد ما هنوز فناوری‌های امروز خود را به طور کامل کشف نکرده بودیم.

او ادامه داد: او پیشران و لوکوموتیوی بود که ما را با خود می‌کشید تا از آنها سبقت بگیریم. هنر شهید طهرانی مقدم ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان بود. در ذهن او همه چیز ساده و دست یافتنی بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فناوری‌های پیشرفته موشکی که حاصل تلاش‌های شهید طهرانی مقدم، تصریح کرد: آن زمان ایده نابودی کشتی‌ها و قایق‌ها با موشک‌های بالستیک دست نیافتنی بود که با تلاش‌های او این کار محقق شد.

او افزود: امروز داستان ناو‌های هواپیمابر آمریکا با تکامل اندیشه‌های شهید طهرانی مقدم تمام شده است، دشمن می‌داند که آنها دیگر در هیچ جای زمین امنیت ندارند، البته این واقعیت برای دشمنان تلخ و برای دوستان اسلام شیرین است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی دشمن تحریم کرد، ما به شکل عجیبی شتاب گرفتیم، اظهار کرد: موشک‌ها همه نقطه زن شدند، همه می‌دانند دقیق کردن موشک‌های بالستیک چه فناوری بالایی دارد، اما امروز ظرفیت‌های انباشته شده در نیروی هوافضا استعداد و قوه لازم برای شکستن استخوان‌های هر قدرت و دشمنی را پیدا کرده است.

او ادامه داد: اگر دشمن خطایی را مرتکب شود، قدرت نیروی هوافضای سپاه آن خطا را اصلاح خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه این آرایش بزرگ قدرت ما در جهان اسلام حاصل تفکر و هدایت رهبری است، گفت: مردم می‌دانند که باید به چنین رهبر بزرگی تکیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار