رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان:

ترویج اندیشه وحدانیت مهمترین راه مقابله با افراطی گری در دنیا است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: علت اصلی افراطی گری‌هایی که در دنیای اسلام وجود دارد،جریان‌های تکفیری است.

ترویج اندیشه وحدانیت مهمترین راه مقابله با افراطی گری در دنیا استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امین مرادی شامگاه چهارشنبه در برنامه آئین عاشقان که در سینما بهمن سنندج و با حضور استاد کریم زمانی مولوی شناس، مفسر و مترجم قرآن کریم، برگزار شد ضمن تبریک ایام هفته وحدت، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که امروز برنامه‌ای تحت عنوان از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی در این مکان برگزار شده است.

او با بیان اینکه ایران زمین ادبا و شعرای برجسته‌ای داشته و دارد، بیان کرد: مولانا یک استثنا است چرا که تنها شاعری است که توانسته است از دنیای قدیم پا به دنیای مدرن بگذارد و به همین علت است که در این دنیای مدرن نیز کاربرد دارد و علت آن هم آموزه‌های اخلاقی، فلسفی و عرفانی است که در آثار وی به وضوع قابل مشاهده است.

او حضور استاد کریم زمانی مفسر و مترجم قرآن کریم را به استان فرهنگ و هنر گرامی داشت و عنوان کرد: شهر سنندج بعنوان شهر مساجد و مناره مشهور است و مردم این استان عاشق حضرت رسول اکرم (ص) بوده و وجود مقدس و عظیم شان اسلام مهمترین نقطه وحدت میان مسلمین است.

مرادی با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم انقلاب در سال ۸۸ به استان کردستان، افزود: ایشان اشاره‌ای به طریقت نقشبندیه و قادریه داشته و فرموده اند، هرکسی ندای تفرقه سر دهد و به بهانه مذهب، وحدت ملی را خدشه دار کند، چه شیعه باشد چه سنی، مزدور دشمن است و این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا در راستای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در جامعه است.

او علت افراطی گری‌ها در دنیای اسلام است را وجود جریان‌های تکفیری دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با این جریان ها، ترویج اندیشه وحدانیت اسلام است که عرفان نمونه بارزی است که می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

او با اشاره به برگزاری شانزدهمین یادواره سید بهاءالدین شمس قریشی در ۱۲ ربیع الاول در سنندج، بیان کرد: حضور ۱۰ هزار نفری مردم استان در این یادواره نشانگر علاقه وافر مردم کرستان به و پیامبر اعظم است و در هیچ استانی، برنامه‌ای که چنین استقبالی داشته باشد دیده نشده است.

در جریان برگزاری این مراسم در میان استقبال گسترده اقشار مختلف مردم در سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، علاوه بر سخنرانی استاد کریم زمانی، گروه دف نوازی با هنرمندی شهرام منصوری و گروه تنبور نوازی با سرپرستی جلیل رحمتی و خوانندگی داریوش گودرزی به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/ج

شهر سنندج بعنوان شهر مساجد و مناره مشهور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.