ساخت و تعمیر بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از ساخت و تعمیر بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

ساخت و تعمیر بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکونیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۷ هزار واحد تخریبی و تعمیری به جای مانده از زلزله سال ۱۳۹۶ در استان، گفت: از این تعداد ۲۰ هزار واحد تخریبی و ۶۷ هزارو ۵۴۸ واحد تعمیری بودند.

او افزود: از مجموع واحد‌های تخریبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۷۵۰۰ واحد شهری هستند که در راستای فرصت سازی از زلزله به منظور نوسازی واحد‌های فرسوده، این تعداد به ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد روستایی و ۱۲ هزار و ۷۳۱ واحد شهری افزایش یافت، یعنی چیزی حدود دو برابر واحد‌های تخریبی زلزله.

فقیهی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت و ساز واحد‌های تخریبی روستایی در مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد تخریبی روستایی، ساخت ۲۶ هزار و ۴۳۱ واحد به پایان رسیده و ۹۴۰ واحد باقی مانده نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت هستند.

او یادآور شد: با توجه به این میزان ساخت و ساز عملا پرونده ساخت واحد‌های تخریبی روستایی در زلزله بسته شده و این معدود ساخت و ساز‌های باقی مانده مربوط به واحد‌هایی است که در راستای فرصت سازی از زلزله احداث شدند.

فقیهی افزود: در بحث واحد‌های تخریبی شهری نیز از مجموع ۱۲ هزار و ۷۳۱ واحد تخریبی تاکنون ساخت ۸۳۱۵ واحد به پایان رسیده و ساخت ۴۴۱۶ واحد دیگر نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد ادامه دارد.

به گفته فقیهی کار تعمیر ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد تعمیری زلزله هم به پایان رسیده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۵۹ واحد شهری و ۲۰ هزار و ۸۹ واحد روستایی بودند.

او در خصوص اینکه چرا با این همه ساخت و ساز هنوز برخی زلزله زدگان کانکس نشین هستند، گفت: بیشتر کانکس نشینان فعلی مناطق زلزله زده مستاجرین هستند که افزایش قیمت اجاره بها موجب شده نتوانند واحدی را برای خود اجاره کنند  در راستای کمک به این افراد بین ۱۲ تا ۱۷ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مستاجرین واحد‌های تخریبی پرداخت شده است .

انتهای   پیام/ز

 

 

پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت و ساز واحد‌های تخریبی روستایی در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار