۷۰ درصد ذرت تولیدی ایرانشهر به سایر استان‌ها حمل می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: ۳۰ درصد ذرت علوفه‌ای تولیدی این شهرستان در سیستان و بلوچستان و ۷۰ درصد دیگر به استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی حمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح بیش‌از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر از نیمه دوم آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

او با بیان اینکه متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر ۴٠ تن در هکتار است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌ها کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی این شهرستان سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی منطقه در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می‌رود.

او بیان کرد: مدیریت جهادکشاورزی ایرانشهر به منظور حمایت از کشاورزان ۴۵ تن بذر و ۶۰۰ تن انواع کود تهیه و در اختیار کشاورزان تولیدکننده ذرت قرار داده است.

فیاضی با بیان اینکه امسال کشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر نسبت به پارسال ١۵ درصد افزایش یافته است گفت: کشت این محصول از اوایل مرداد شروع و تا پایان شهریور ادامه دارد.

اواظهار داشت: بیش‌از۲۵۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در ایرانشهر مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان در مقایسه با دیگر مناطق سیستان و بلوچستان از منابع آبی مناسب‌تری برخوردار بوده و کشاورزی در این شهرستان پر رونق‌تر است.

انتهای پیام/گ

تولید ذرت در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار