اقدام جدی شهرداری‌ها برای لای روبی رودخانه‌های حوزه شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خطاب به شهرداری‌ها و شرکت آب و منطقه‌ای استان برای لای روبی رودخانه‌های حوزه شهری و خارج از شهر دستور داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: لای روبی رودخانه‌ها باید در اولویت شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای استان باشد.

رجب زاده افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها می‌توانند با تشخیص اولویت‌ها در یک اقدام عاجل و جهادی تمام امکانات را برای لای روبی رودخانه‌ها بسیج کنند.

او با بیان اینکه تکرار مشکلات سیل گذشته قابل قبول نیست، عنوان کرد: در سیل بهار امسال به دلیل نبود پل دسترسی و تصرف بستر رودخانه‌ها در روستا‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان ۱۰ تا ۱۵ روز مسیر عبور روستا‌ها مسدود شد که اگر این مشکل در آینده نیز تکرار شود نشان می‌دهد ما برای حل این مشکل فکری نکردیم.

رجب زاده با تاکید بر اینکه اولویت اول استان بازسازی مناطق سیل زده است و تا کنون افزون بر ۸۰ درصد پرونده‌ها به انعقاد قرارداد رسیده است، خبر داد: امسال ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات محدود استان به ایجاد پل و ابنیه راه روستایی اختصاص داده شد و ۲۱ پل که تا دو سال آینده احداث می‌شود.

او اظهار داشت: در نشست با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مقرر شد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل و ابنیه استان اختصاص داده شود که سهم استانی و ملی با هم برابر و ۵۰ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: سازمان هواشناسی استان باید به دنبال تجهیزات خود برای پیش بینی‌های دقیق آب و هوا از مرکز باشد چرا که پیش بینی‌های این سازمان برای مدیریت بحران حساس و الزامی است.

رجب زاده تاکید کرد:برخی از حل مشکلات نیاز به مدیریت و اولویت بندی دقیق‌تر دارد و باید پیش از آغاز فصل سرما برای مقابله با بحران‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مردم دچار زحمت نشوند.

او گفت: باید هماهنگی در مدیریت بحران استان وجود داشته باشد و برای جلوگیری از هدف رفت اعتبارات موازی کاری نداشته باشیم.

رجب زاده دستور داد: دستگاه‌های اجرایی تا چند روز آینده به مکاتبه مدیریت بحران استانداری مبنی بر اعلام تجهیزات و امکانات خود برای کمک به استان در زمان بحران پاسخ دهند و اعضای ستاد مدیریت بحران استان قانون جدید مدیریت بحران را به خوبی مطالعه کنند و از ظرفیت‌های قانونی موجود آگاه باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۵ درصد کل اعتبارات استان باید برای پیشگیری بحران هزینه شود، افزود: جمع آوری آب‌های سطحی و دیگر اقدامات برای پیشگیری از بحران‌ها باید بر اساس یک طرح کارشناسی باشد.

انتهای پیام/د

اقدام جدی شهرداری‌ها برای لای روبی رودخانه‌های حوزه شهری

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.