وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ساخت مسکن ۴۰ متری در طرح مسکن ملی صحت ندارد/ راه‌اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان سال

اسلامی با بیان اینکه ساخت مسکن ۴۰ متری در طرح مسکن ملی صحت ندارد، گفت: پایین‌ترین متراژ مسکن در این طرح ۷۵ متر است.

ساخت مسکن ۴۰ متری در طرح مسکن ملی صحت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها اعضا نکات مهمی را مطرح کردند که تلاش می‌کنیم این نکات را در وظایف و مأموریت‌های خود به کار بندیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشتر این نکات دغدغه‌های مردم بود که از سوی نمایندگان آن‌ها مطرح شد،تصریح کرد: مهم این است که دغدغه‌ها را به برنامه تبدیل و برنامه محور حرکت کنیم و این در دستور کار ما قرار گیرد.

وی افزود: برای طرح‌های جامع باید به این نکات توجه کنیم تا گرفتاری مردم حل شود و نباید دوباره طرح‌های جامع را بازنویسی کنیم.

راه‌اندازی قطار‌های حومه‌ای برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرسازی ریل‌ پایه در اولویت ماست،گفت: از این طریق می‌توانیم آلودگی هوا و تردد خودروها را  کاهش دهیم، بر همین اساس شرکت قطار‌های حومه‌ای را تا پایان امسال راه‌اندازی می‌کنیم تا مسافران را به داخل شهر‌ها هدایت کنند.

اسلامی خاطر نشان کرد: باید ارتباط درون شهری و برون شهری را آسان کنیم که این کار با توسعه TOD می‌تواند انجام شود.

وی در ادامه با رد موضوع ساخت مسکن ۴۰ متری در طرح مسکن ملی، گفت: این موضوع صحت ندارد و ما هم از آن حمایت نمی‌کنیم و پایین‌ترین متراژ در این طرح مسکن ۷۵ متری است.


بیشتر بخوانید: جدایی ری از تهران مغایر قانون است/ دولت موظف به پرداخت صد درصد تخفیف احیای بافت فرسوده


وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بازسازی منازل زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی، گفت: کار بازسازی آغاز شده و با قوت در حال پیشروی است.

باید سالیانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی نوسازی شوند

وی با بیان اینکه طبق قانون سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد روستایی را نوسازی کنیم، تصریح کرد: روستا‌هایی که همکاری کرده بودند، در زلزله اخیر خانه‌هایشان حتی یک ترک هم نداشت.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر اجاره منازل برای زلزله زدگان در فصل سرما و پرداخت اجاره بهای آن‌ها به دولت گفت: اغلب این افراد دامدار هستند و این کار برایشان امکان‌پذیر نیست، لذا از روز گذشته سازه‌های موقتی را به آنجا منتقل کردیم تا دیگر در چادر نباشند و از سوی دیگر بتوانند از نزدیک مراقب دام‌هایشان باشند.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن استیجاری

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح مسکن استیجاری، گفت: شهرداری تا کنون چنین درخواستی نکرده است، اما آمادگی داریم زمین رایگان به شهرداری دهیم تا برای اقشار خاص منازل اسیتجاری ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستیم، گفت: ما در این طرح با چند نوع اقدام روبرو هستیم، یک اقدام مربوط به کسانی است که زمین را به صورت سلبی و گروهی می‌خرند، اقدام دوم مربوط به کسانی است که خود زمین دارند و ما مزایا می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار