معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به اعتبارات حوزه آموزش علوم پزشکی/ ۴ هزار دانشجوی خارجی داریم

لاریجانی، گفت: حدود ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم.

ضرورت توجه بیشتر به اعتبارات حوزه آموزش علوم پزشکی/ ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریمبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، توسعه کیفی آموزش علوم پزشکی در راستای استاندارد‌های بین المللی و نیاز‌های ملی را یکی از اهداف مهم بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: در قالب این بسته‌ها اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی انجام شد.

لاریجانی گفت: بیمارستان‌های آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و مسیر بعدی اعتباربخشی دانشکده‌ها و کوریکولوم‌های آموزشی است.

او افزود: باید ارزیابی‌ها را روش محور کنیم و از مداخله قضاوت‌های فردی ارزیابان باید پیشگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم گفت: ظرفیت خیلی زیادی برای جذب دانشجوی خارجی داریم تا صندلی‌های خالی، در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی و دکترا با دانشجویان خارجی پر شود.

او ادامه داد: آمایش بین الملل روشن کرده کدام منطقه باتوجه به ظرفیت‌های خود با کدام کشور‌ها کار علمی کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: به دانشگاه‌ها این اختیار داده شده تا متناسب با داوطلبی که از کشور‌های مختلف می‌آید دوره‌های خود را تطبیق دهند.

لاریجانی از ۴ برابر شدن تعداد دانشجوی خارجی در چندسال گذشته خبر داد و گفت: از ۴۲ کشور دانشجوی خارجی داریم.

او با اشاره به راه اندازی بانک سوالات آزمون‌های علوم پزشکی گفت: ۳ هزار عضو هیات علمی بیش از ۴۰ هزار سوال را در بانک سوال قرار داده اند و بسیاری از این کار‌ها و همچنین برگزاری الکترونیکی آزمون‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش داده است.


بیشتر بخوانید: تدوین سند برآورد نیروی انسانی علوم پزشکی کشور تا پایان آبان ماه


معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: با راه اندازی مراکز آزمون مهارتی تمام دانشجویان پزشکی ارزیابی مهارتی می‌شوند و بعد از این ارزیابی می‌توانند وارد مراحل دیگر شوند؛ که این امر در ارتقای کیفی آموزش پزشکی بسیار موثر است.

او به توسعه زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ هزار عضو هیات علمی به زودی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و تعداد اعضای هیات علمی و پست‌های خالی گرفته شده و با طراحی الگوی جامع اعضای هیات علمی سعی بر این است که این تعداد عادلانه توزیع شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی سامانه‌های متعدد در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت سخن گفت و اظهار کرد: مجازی سازی فرایند‌ها باعث تکمیل اطلاعات و بالا رفتن امنیت در سیستم آموزش است.

لاریجانی گفت: از ردیف‌های ستادی ۲.۲ اعتبار وارد سیستم آموزش و ۸.۵ درصد اعتبارات در دانشگاه‌ها وارد آموزش می‌شود و لازم است با حمایت‌های بالادستی حمایت‌های بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

او در پایان افزود: هر هفته حداقل یک جلسه در حوزه آموزش به صورت مجازی با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود به عنوان مثال در آموزش دانش پژوی آموزشی ۱۵۰۰ نفر عضو هیات علمی به صورت مجازی آموزش دیدند و این ظرفیت قابل گسترش است.

انتهای پیام/

ظرفیت زیادی برای جذب دانشجوی خارجی داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چرا همین امکان رو برای بچه های ایرانی نزاشتید؟ تحصیل خارجی ها در ایران یعنی خوردن حق بچه های مستعد ایرانی.
خیلی از بچه ها استعداد و معدل بالایی دارن ولی فقط به خاطر کنکور که اصلا معیار مناسبی برای پذیرش نیست نتونستن در رشته مورد علاقشون تحصیل کنن.