درخواست استاندار از معاون رئیس‌جمهور؛

تخفیفات گمرکی در مرز‌های کردستان اعمال شود

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت توسعه مرز باشماق، خطاب به معاون رئیس‌جمهور گفت: در مرز‌های استان نیازمند تخفیف های گمرکی هستیم.

تخفیفات گمرکی در مرز‌های کردستان اعمال شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهمن مرادنیا صبح امروز در سی و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ،در کارگروه مرز و گمرک، خطاب به معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: اجرای مصوبات مرز‌ها در حوزه تجاری و مرزی می‌تواند گره از کار مردم استان کردستان باز کند.

او افزود: پیچیدگی مرز‌های استان کردستان نسبت به سایر مرز‌ها بیشتر بوده و نیازمند نگاه ویژه است.

استاندار کردستان گفت: مرز‌های کردستان نزدیک‌ترین مرز به اقلیم کردستان بوده و می‌توان ظرفیت‌های آن را افزایش داد و از درآمد آن بهره‌مند شد.

او با بیان اینکه در مرز‌های استان نیازمند تخفیفاتی گمرکی هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته مبادلات مرزی باشماق ۶.۸ میلیارد دلار بود که با اجرای این مصوبات به راحتی به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد چراکه کردستان با جمعیت زیاد بیکاران همراه است.

مرادنیا با تاکید بر ضرورت توسعه مرز باشماق تصریح کرد: این مرز با نگاه ۲۰ سال قبل مدیریت می‌شد، اما از ۴ سال گذشته به دنبال ساماندهی آن به عنوان "پیشانی ایران" در غرب کشور هستیم.

او خواستار برون سپاری برخی از دستگاه‌ها در مرز شد و عنوان کرد: هر اقدامی که در دیگر مرز‌های کشور صورت می‌گیرد، باید در مرز‌های استان نیز انجام شود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان نیازمند نمایشگاه بین‌المللی است،خطاب به معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: مقدمات احداث و زمین این پروژه در نظر گرفته شده، اما از سوی اتاق بازرگانی استان اقدام عملی صورت نگرفته و خواستار دستور آغاز ساخت این نمایشگاه هستیم.

انتهای پیام/ج

اجرای مصوبات مرز‌ها در حوزه تجاری و مرزی گره گشا مشکلات کردستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.