وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتابخانه ها باید به باشگاه های فرهنگی- اجتماعی تبدیل شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه ها در دهه های آینده باید به باشگاه های فرهنگی- اجتماعی چند منظوره بر محور کتاب تبدیل شوند.

کتابخانه ها باید به باشگاه های فرهنگی- اجتماعی تبدیل شوندبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش کتاب، کتابخوانی و کتابداران برگزیده سراسر کشور، با بیان اینکه اگر نهاد های اجتماعی، همگام با تغییرات اجتماعی نباشند، جبر تاریخی آن ها را بیشتر عقب می راند،گفت: کتابخانه ها در دهه های آینده باید به باشگاه های فرهنگی- اجتماعی چند منظوره بر محور کتاب تبدیل شوند.

او با بیان اینکه این نگاه، می تواند چشم انداز اتفاقات مبتنی بر جریان باشد، افزود: از گذشته تاکنون، دارایی کتابخانه ها اطلاعات و داده های ایستا و تعداد کتاب های موجود در مخزن کتابخانه ها بوده است در حالیکه که با نگاه جدید داده های سیال، جای داده های ایستا را خواهد گرفت.

صالحی ادامه داد: در طول سال های گذشته تاکنون، کتابخوانان برای کسب دانش و ارتقاء آگاهی  به کتابخانه های کلاسیک مراجعه می کردند در صورتیکه امروز، با تغییرات جدید و به خصوص مسیری که در دهه های آینده در پیش رو داریم در فضای کتابخانه ها بایدخلق دانش جایگزین کسب دانش شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در نگاه جدید سازمان کتابخانه ها و کتابداران مالک کتابخانه و خدمات  نیستند بلکه این نهاد و افراد، حلقه وصل نهاد کتابخانه ها با دیگر مجموعه ها هستند تا بر مسیر خلق دانش، اجتماع سازی و اجتماعی شدن بر محور کتاب، گام بردارند.

او با بیان اینکه جوهره تمدن اسلامی، کتاب و کتابخانه است، اظهارداشت: تمدن اسلام از دل کتاب متولد شده و حرکت کرده و با گسترش کتاب و کتابخانه به دوران طلایی خود رسیده است، از این رو گسترش تمدن نوسازی جز از این مسیر میسر نیست.

انتهای پیام/ غ

صحبت های وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار