همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» در یزد برگزار شد

امروز در پایتخت کتاب ایران، همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» برگزار شد.

همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» در یزد برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش «دوچرخه‌سواران دوستدار کتاب» ساعت ۶ صبح روز پنج‌شنبه (۲۳ آبان ماه) همزمان با نخستین روز بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور نیکنام حسینی‌پور دبیر هفته کتاب، سید خلف حوتی‌نژاد معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد یزد و بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی فرهنگ برگزار شد.

دوستدان دوچرخه‌سوار در این همایش فاصله بین میدان آزادی تا اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد را رکاب زدند.

نیکنام حسینی‌پور پس از همایش «دوچرخه‌سواران کتاب‌دوست» با حضور در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: روح سالم در بدن سالم است. یزد سابقه تاریخی و ثبت ملی دارد و ۲۳ سال است که در آزمون کنکور، استان اول در کسب رتبه‌های برتر است. این نشان دهنده فعالیت خوب یزدی‌‎ها در کشور است.

وی افزود: با کتاب و آگاهی بخشی است که می‌توانیم در زندگی و رفتار‌های شهروندی خود تغییر ایجاد کنیم. من از برگزاری این همایش بسیار خوشحالم و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

حسینی‌پور در جمع کتاب دوستدان دوچرخه‌سوار و تشویق آن‌ها به مطالعه کتاب‌های غیر‌درسی، عنوان کرد: شما سفیر دانایی در جامعه هستید و مطالعه کتاب ذهن شما را با فضا‌های دیگر آشنا می‌کند. همچنین آینده پُر باری برای یزد و جوانان کتاب‌خوان آن آرزو دارم و امیدواریم با تداوم فعالیت‌های فرهنگی یزد، این شهر به عنوان پایتخت کتاب جهان نیز انتخاب شود.

دبیر برگزاری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: من امیدوارم با شروع طرح پاییزه از امروز در بیش از ۵۰۰ کتاب‌فروشی سراسر کشور آغاز می‌شود، جوانان و نوجوانان یزد با حضور خود در کتاب‌فروشی‌ها از این پاتوق فرهنگی حمایت کنند.

سپس، سید خلف حوتی‌نژاد ادامه داد: امروز شما را به عنوان «دوچرخه‌سواران دوست‌دار کتاب» در رسانه‌ها معرفی کردیم و بابت این مشارکت کتاب و ورزش در کنار بسیار خوشحالیم و امیدواریم که همکاری ورزش و کتاب در بحث فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی در جامعه ادامه‌دار باشد.

همچنین در پایان مراسم نیز به قید قرعه به ۲۷ نفر از «دوچرخه‌سواران کتابدوست» جوایزی اهدا شد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: یزد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.