حضور فعال خراسان شمالی در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام

هنرمندان صنایع‌دستی و گروه‌های آیینی خراسان شمالی با هدف معرفی فرهنگ و سنت‌های این استان در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام به میزبانی استان گلستان، حضوری فعال دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۴ غرفه صنایع‌دستی استان در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گرگان و گنبد برپا و هنرمندانی در رشته‌های معرق چوب، نساجی، سفال  تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

یزدان پناه افزود: همچنین دو سیاه‌چادر با هدف عرضه انواع غذا‌ها و دم‌نوش‌های محلی از سوی هنرمندانی از خراسان شمالی در این جشنواره بر پا است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به حضور ۳ گروه موسیقی آیینی و بومی استان در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام، گفت: اجرای این گروه‌ها علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناسایی و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام استان به مردم دیگر استان‌های کشور است.

سیزدهمین بین‌المللی فرهنگ اقوام از ۲۱ تا ۲۴ آبان در سالن محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان گرگان در حال برگزاری است و از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آبان ماه نیز در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

حضور فعال خراسان شمالی در جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.