ساماندهی مشکلات مرز باشماق نیازمند ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: ساماندهی سایت اجباری و اختیاری در مرز باشماق نیازمند ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، خداداد مقبلی شامگاه چهارشنبه در ‏سی‌و‌چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در پایانه‌های مرزی باشماق حاد نیست، اظهار داشت: گرچه توسعه اقتصادی در پایانه مرزی باشماق مدنظر است، اما باید زیرساخت‌های این مرز متناسب با فعالیت‌های اقتصادی آن باشد.

او با اشاره به اینکه در تمام پایانه‌های مرزی ۴ هزار متر زیربنای سالن‌های مسافری و تجاری وجود دارد که در مرز باشماق نیز چنین کمبودی وجود ندارد، افزود: مکاتبات ساماندهی سایت اجباری و اختیاری که منجر به تسهیل ارتباط با سالن‌های تجاری و مسافری می‌شود، انجام شده، اما برای اجرای آن ۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور با ذکر اینکه مراحل تکمیل اعتبار ساماندهی سایت اجباری و اختیاری در حال رایزنی است، گفت: از ۳۰ هکتار مساحت این پایانه حدود ۱۱ هکتار آن در حال انتقال و بعد از تامین اعتبار، زمین تحویل پیمانکار شده، اما در صورتیکه مالکیت زمین مشخص نباشد، برنامه‌ها معطل می‌شود.

او از استاندار کردستان خواست که وضعیت مالکیت و آزادسازی معارض را مدنظر قرار دهد تا مانع ایجاد وقفه در کار و پرداخت خسارت به پیمانکار شود.

مقبلی با تاکید بر اینکه در توسعه پایانه مرزی باشماق مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: تاکنون در مورد مرز سیران‌بند بانه ابلاغی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور صورت نگرفته، اما با این وجود مطالعات فاز نخست این مرز انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری حاضر به احداث پایانه لجستیک در مرز باشماق باشد، آماده صدور مجوز‌های لازم بوده چراکه مرز باشماق با وجود داشتن تبادلات اقتصادی مهم، نیازمند وجود پایانه لجستیک برای خدمت‌رسانی به رانندگان و برنامه‌ریزی برای حمل و نقل است.

انتهای پیام/ج

مرز باشماق نیازمند وجود پایانه لجستیک برای خدمت‌رسانی به رانندگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.