معاون پژوهشی وزارت صنعت مطرح کرد:

دستیابی به رشد اقتصادی در دل فشار‌های اقتصادی/خلا نگاه علمی در ساختار ذهنی کشور

قبادیان گفت: مشکل اصلی در کشور ما این است که به کشور م آموزش زندگی با تفکر علمی داده نشده است.

خلا نگاه علمی در ساختار ذهنی کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون پژوهشی وزارت صنعت در مراسم تجلیل از چهره‌های نامی صنعت اظهار کرد: مسئولیت‌های از فرد آغاز می‌شود؛ توجه به افراد، محیط زیست، توسعه پایدار، آیندگان و ... باید در وجود تک تک افراد جامعه باشد.

او با تاکید بر وسعت و منایع چشمگیر کشورمان گفت: مسئولیت‌ها از آموزش آغاز می‌شوند، متاسفانه ما سعی نمی کنیم زندگی کردن را در اجتماع به فرزندان این مرز و بودم بیاموریم و این موضوع نیاز به بازنگری جدی دارد.

قبادیان ادامه داد: از طرفی هما باید در مقابل آیندگان و فرزندان این کشور احساس مسئولیت داشته باشند؛ موضوعی به نام انقلاب صنعتی چهارم مطرح است و باید مورد توجه قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:  زلزله‌ای به نام انقلاب صنعتی همه چیز را تغییر می‌دهد/ بسیاری از ساختارهای اداری ما هنوز درگیر الگوهای قدیمی است


او تصریح کرد: مشکلاتی مثل تحریم وجود دارد، اما مشکل اصلی ما این است که از ابتدا به ما یاد ندادند با علم زندگی، برنامه ریزی و مدیریت کنیم؛ انقلاب صنعتی چهارم نیاز به بررسی و توجه علمی دارد که از همین امروز باید در مجلس و سایر بخش‌های دولتی مورد توجه قرار بگیرد چرا که تمام وجوه زندگی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معاون پژوهشی وزارت صنعت با تاکید بر توجه به وجه پژوهشی و علمی گفت: بنا بر برنامه ریزی‌های انجام شده در انقلاب صنعتی چهارم دیگر کسی در خودرو جان خود را از دست نخواهد داد؛ توجه داشته باشید که این موضوع به هوشمندی خودرو‌ها مربوط است، اما تمام سبک زندگی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در ادامه مراسم الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقتصاد روز‌های سختی را سپری می‌کند و فشار این روز‌های این مشکلات بر دوش کسانی است که در کشاکش مشکلات امروز برای کشور تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: در ۴۰ ساله گذشته همواره این سوال وجود داشت که ایا اقتصاد ایران خواهد توانست بدون وابستگی به نفت اقتصاد و بودحه مناسب داشته باشد؟ کشور‌های بسیاری ما منابعی در حد کشور ما ندارند؛ اما مسیر توسعه را بهتر از گذشته طی می‌کنند.

حضرتی گفت: اگر چه تحریم‌های ظالمانه مشکلات و فشار بسیاری بر کشور تحمیل کرد، اما باعث شد تا امروز با شعار اقتصاد بدون نفت بودجه را برنامه ریزی کنیم و تا کم‌تر از دو هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد؛ باید ساختار‌ها و رویکرد‌ها تغییر پیدا کند که از حد اندازه یک قوه خارج است و به تلاش مجموعه مسئولان کشور نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه عملکرد ۴۰ ساله گذشته باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد تشریح کرد: زمانی دغدغه مردم کشور پیدا کردن محل مناسبی در داخل کشور بود، اما امروز، از  آینده تصور تیره‌ای در کشور به وجود آمده و آن‌ها را به سمت سرمایه گذاری در داخل کشور رسانده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از خطر تشدید تورم با برنامه ریزی نامناسب در بودجه خبر داد و گفت: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی که با بودجه دولت آغار به کرده نیمه کاره رها شده است؛ رسیدگی به امور مالیاتی، مبارزه با قاچاق و مواردی از این قبیل مسائل مهمی هستند که امروزه پی‌گیری می‌شوند.

او بیان کرد: تمامی آمار‌ها پیش‌بینی می‌کردند که رشد اقتصادی ما به اعداد منفی بزرگی برسد، اما تولید کنندگان ما با پایداری در هفت ماه گذشته به مثبت یک رسیده اند و این حرکت خودجوشی از دل مردم است.

موضوع مالیات امروز به یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان تبدیل شده است؛ ما انرا مورد بررسی قرار دادیم و اصلاحات آن به زودی در مجلس تصویب خواهد شد؛ در قوانین جدید تا یک ماه سازمان امور مالیاتی وظیفه استرداد پول‌ها را خواهد داشت؛ دادرسی مالیاتی به شکلی بود که باید از طریق اتاق بازرگانی تعیین و از طریق سازمان امور مالیاتی رد می‌شد یا مدارک در اختیار فرد قرار نمی‌گرفت؛ تاریخ در وضع مالیات اهمیتی نداشت و تفاوتی بین کسانی که پول نقد دریافت می‌کردند با کسانی که نسیه گرفتند و چک گرفتند و وجود نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار