اطلاعیه روابط عمومی کتابخانه ملی ایران درخصوص شایعه آبگرفتگی اسناد

روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در واکنش به شایعه آبگرفتگی اسناد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه روابط عمومی کتابخانه ملی ایران درخصوص شایعه آبگرفتگی اسنادبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در واکنش به شایعه آبگرفتگی اسناد اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

با سپاس فراوان از دغدغه‌های خبرنگاران و شهروندان گرامی نسبت به حفظ میراث و اسناد کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به اطلاع می‌رساند که خوشبختانه تغییرات جوی اخیر هیچ آسیبی به اسناد این مرز و بوم نرسانده است. از سوی دیگر ساختمان آرشیو با تکمیل ظرفیت مخازن روبه رو شده است، از این رو به جهت افزایش ظرفیت مخازن فعلی از طریق نصب قفسه‌های ریلی، سازمان اقدام به انتقال موقت اسناد پیش آرشیوی به یکی از مخازن ساختمان کتابخانه ملی نموده است تا پس از نصب قفسه‌های ریلی به جای خویش بازگرداند.

در فرایند این جابجایی خبرنگارانی از رسانه‌های کشور در جریان انتقال موقت اسناد قرار گرفتند و به پاس شفافیت و به جهت پاسخ گفتن به دغدغه شایسته اهالی فرهنگ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی روز شنبه ۲۵ آذر ماه علاوه بر کنفرانس خبری بازدید از محل را در برنامه قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است حفظ و صیانت از اسناد ملی در این دوره بیش از هر زمان دیگر مورد تاکید قرار گرفته تا جایی که برای اولین بار ساختمان آرشیو مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار طبق آخرین فناوری‌های روز دنیا شده است و پس از ۵۰ سال سازمان در صدد راه اندازی بایگانی راکد ملی برای ساماندهی بایگانی راکد دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خدا کند که این اسناد سرمایه ملی هستند حفظ شود ممنون از خبرنگارتون
آخرین اخبار