بهره مندی عشایر استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم

مدیرکل امور عمران و زیربنایی سازمان عشایری کشور گفت: عشایر استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابا داوردان، مدیرکل امور عمران و زیربنایی سازمان عشایری کشور امروز در بازدید از طرح‌های آبرسانی عشایر در اصلاندوز گفت: در راستای ارائه خدمات به عشایران زحمتکش و تلاشگر برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار دارد که از جمله می‌توان به توسعه راه‌ها و نیز آب آشامیدنی آنان اشاره کرد.

او با اشاره به این که مرحله نخست آبرسانی به عشایران استان در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۹ آبادی عشایرنشین استان در دستور کار قرار گرفته و در فاز دوم نیز ۱۸ آبادی را در دستور کار قرار داده‌ایم که اقدامات لازم در این زمینه انجام یافته است.

مدیرکل امور عمران و زیربنایی سازمان عشایری کشور گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده در منطقه اصلاندوز در فاز ۱ و ۲ احمدلو از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند و ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیز در شهرستان جدیدالتاسیس اصلاندوز با اجرای پروژه آب آشامیدنی اجرا می‌شود.

داوردان تصریح کرد: عشایر دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی می‌توانند از پمپاژ قلی بیگلو ۱ و ۲ دهم مترمکعب آب در ثانیه استفاده کنند که دو تا از قشلاقات بهره‌مند به نام افچی و اژدربیگلو در استان اردبیل قرار دارد که ۳۳۰ لیتر در ثانیه آب به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

او بیان کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته و جدیت و تلاش ما بر این است که بتوانیم مطالبات به‌حق عشایران استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع

اجرای پروژه آب آشامیدنی در شهرستان اصلاندوز

 

برچسب ها: آب ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.