لزوم اعمال ردیف اعتباری خاص "توسعه آموزش و پرورش عشایری"

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: اعمال ردیف اعتباری خاص "توسعه آموزش و پرورش عشایری" الزامی است و سبب رفع محرومیت‌های می‌شود.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوشبختانه اساسنامه مدارس عشایری در ۱۷ ماده طلایی در نهصد و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

او افزود: اساسنامه مذکور به سمع و نظر ریاست جمهوری رسید و بعنوان قانون ابلاغ شد، در همین رابطه نیز دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور در چارت و ساختار جدید و اداره کل توسعه عدالت آموزشی و آموزش و پرورش عشایری کشور ارتقا پیدا کرد و این فرصت جدیدی است که بتوانیم در رفع محرومیت زدایی گام‌های اساسی برداریم.

قنبری اظهار داشت: آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان مفتخر است در مناطق عشایری و صعب العبور از سلسله رشته کوه‌های زاگرس تا خلیج فارس بیش از ۱۴ هزار دانش آموز عشایری را در دوره‌های تحصیلی مختلف تحت پوشش تعلیم و تربیت رسمی قرار دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این تعداد دانش آموزان در ۷۰۳ واحد آموزشی، یکهزار و ۲۴۰ کلاس درس و ۱۴ منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان، از نظر جمعیت دانش آموزان عشایری، خوزستان رتبه سوم کشوری را دارد.

حمید قنبری ادامه داد: یکی از بند‌های اساسنامه مدارس عشایری بدین شرح است: وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاص با عنوان "توسعه آموزش و پرورش عشایری" با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم و در لوایح بودجه سالیانه منظور نماید.

او اذعان داشت: خوشبختانه در این زمینه می‌توانیم به برنامه ششم توسعه رجوع کنیم که برخی مواد این برنامه ردپای رفع محرومیت در مناطق عشایری و کمتر توسعه یافته به وضوح قابل مشاهده است.

قنبری اظهار کرد: همچنین در سند تحول بنیادین، درخصوص رفع محرومیت در مناطق عشایری سخن به میان آمده است.

او در ادامه گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بعنوان یاوران مستضعفان در بسترسازی توسعه متوازن و برقراری عدالت آموزشی و پرورشی برای آحاد دانش آموزان ایرانی و رفع تبعیض و فاصله طبقاتی و همچنین استحکام بخشی به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نقش دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عشایر بعنوان ذخایر جمعوری اسلامی شناخته می‌شوند، بیان داشت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این اساسنامه و عملی شدن آن در ردیف اعتباری خاص با عنوان "توسعه آموزش و پرورش عشایری" شد.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به مشکلات آموزشی دانش آموزان عشایری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.