مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان مطرح کرد؛

تولید بیش از هزار تن کنسانتره صادراتی در شاهرود

جعفر جورابلو گفت: بیش از ۶ هزار تن میوه از ابتدای سال تاکنون در کارخانه شاهرود به هزار و ۲۰۰ تن کنسانتره تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر جورابلو مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان گفت: کارخانه کنسانتره میوه شاهرود تاکنون حدود ۲ هزار تن سیب خسارت دیده از تگرگ از کشاورزان این استان خریداری کرده است و این خرید همچنان ادامه دارد.

او افزود: امسال علاوه بر خرید انگور از کشاورزان و باغداران استان سمنان، حدود چهار هزار و ۲۰۰ تن انگور از استان‌های فارس و خراسان شمالی نیز خریداری شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان میزان کنسانتره تولیدی امسال انگور و سیب را در مجموع هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان کنسانتره، ذخیره سازی شده و عملیات خرید همچنان ادامه دارد.

اشتغال بیش از ۷۰ نفر در کارخانه تولید کنسانتره شاهرود

جورابلو با اشاره به اشتغال بیش از ۷۰ نفر در کارخانه تولید کنسانتره شاهرود گفت: با راه اندازی کارخانه کنسانتره شاهرود، برای بیش از ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده که با اجرای طرح توسعه، این میزان اشتغال تا ۱۰۰ نفر قابل افزایش است.

پارسال هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در شاهرود تولید و با صادرات آن حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارز وارد کشور شد.

شایان ذکر است، با فعالیت این واحد، محصولات درجه سه و آسیب دیده از تگرگ و سرمازدگی باغداران خریداری شده است و به ثبات قیمت و ایجاد درآمد بیشتر کمک می‌کند.

انتهای پیام / ر

جزییات تولید کنسانتره صادراتی در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار