مدیرکل هواشناسی لرستان مطرح کرد؛

ورود سامانه بارشی به لرستان از اواسط روز جمعه

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به لرستان از اواسط روز جمعه، گفت: با توجه به امکاناتی که داریم نمی‌توانیم میزان دقیق بارش‌ها را اعلام کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،بهروز مرادپور در شورای مدیریت بحران لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه پیش بینی هواشناسی به گونه‌ای نیست که اگر شرایط آب و هوایی را اعلام می‌کنیم، حتما همان تحقق یابد، اظهار داشت: ممکن است شدت بارش‌ها بیشتر باشد و یا اینکه سیستم تضعیف شود و از شدت بارش‌ها کاسته شود.

ورود سامانه بارشی به لرستان از اواسط روز جمعه

او با تاکید بر اینکه پیش بینی ما در سامانه بارشی اخیر، حداقل ۳۰ میلی متر بارش باران و حداکثر در برخی مناطق تا ۱۰۰ میلی متر بود، عنوان کرد:، اما بعد از اینکه نقشه‌ها به دست ما رسید بیشتر بارش‌ها به سمت بوشهر، خوزستان و استان فارس رفت و حداکثر بارش‌های ما به ۴۰ میلی متر رسید.

مدیرکل هواشناسی لرستان، تاکید کرد: ما نقشه‌ها را ساعت به ساعت رصد می‌کنیم و دائما نیز در حال تغییر هستند، اگر می‌گوییم بارش‌ها کم است ممکن است بارش‌ها رو به افزایش برود، سیستم تقویت شود و بارش بیشتری را داشته باشیم که ما هم به صورت اطلاعیه و اخطاریه آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

مرادپور با اشاره به اینکه بارندگی مورد انتظار ما از اواسط روز جمعه تا پایان روز دوشنبه خواهد بود، افزود: در قالب این سامانه بارشی، ابرناکی، بارش باران، احتمال رعد و برق، بارش برف و وزش باد شدید لحظه‌ای را خواهیم داشت، احتمال تگرگ در مناطق گرمسیری، کاهش قابل توجه دما‌های روزانه بین چهار تا هشت درجه سانتی گرات را نیز خواهیم داشت.

او، بیان داشت: طی ساعتی از روز پنج شنبه و جمعه بارش‌ها به صورت رگباری و پراکنده پیش بینی می‌شود، در روز شنبه رگبار و باران برای نقاط مختلف استان و رگبار برف برای مناطق سردسیر پیش بینی می‌شود و از یکشنبه تا دوشنبه شب با توجه به فعالیت اصلی این سامانه بارش‌هایی را برای مناطق مختلف استان به ویژه نواحی از پلدختر، خرم آباد، سپیددشت، دورود، ازنا، شول آباد و الیگودرز را داریم و با توجه به همراهی هوای سرد برای ارتفاعات، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و شهر‌های الشتر، نورآباد و به خصوص ازنا، الیگودرز و شول آباد بارش برف را خواهیم داشت.

نمی‌توانیم بگوییم چه میزان بارش خواهیم داشت

مدیرکل هواشناسی لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه اوج بارش‌ها از روز یکشنبه تا شب دوشنبه است، افزود: متوسط بارش‌ها در نقاط مختلف استان به ویژه نواحی از شرق پلدختر، جنوب خرم آباد، سپیددشت، شول آباد و الیگودرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر تخمین زده می‌شود.

مرادپور، تصریح کرد: با توجه به بارش برف این مقدار ممکن است کاهش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه بیشترین بارش ما ۴۰ میلی متر است، عنوان کرد: البته ممکن است دوباره نقشه‌ها را رصد کنیم، سیستم تغییر مسیر بدهد و بارش‌های بیشتری را داشته باشیم که به صورت اطلاعیه و اخطاریه اعلام می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان، عنوان کرد: ممکن است که در برخی از مناطق میزان بارش‌ها تا ۵۰ و ۶۰ میلی متر هم برود.


بیشتر بخوانید:


مرادپور با اشاره به اینکه با توجه به امکاناتی که داریم نمی‌توانیم بیشتر از این میزان بارش‌ها را اعلام کنیم، گفت: من نمی‌توانم بگویم در یک شهرستان ۶۰ میلی متر بارش داریم و همین عدد هم تحقق یابد، ما در شول آباد تا هزار و ۵۰۰ میلی متر هم بارش داشته ایم، با توجه به امکانات و تجهیزاتی که ما داریم نمی‌توانم بگویم چه میزان بارش داریم.

او، افزود: در مجموع بیشتر مناطق ما بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر بارش خواهیم داشت، ممکن است بعضی مناطق مانند شول آباد بیش از ۶۰ میلی متر بارش باشد، ما بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر بارش خواهیم داشت شاید در برخی مناطق حداکثر حداکثر ۵۰ تا ۶۰ میلی متر باشد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.