معاون دانشگاه علمی کاربردی:

توسعه دانش در آموزش عالی نامتوازن است

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی گفت: توسعه نامتوازن دانش در آموزش عالی وجود دارد بنابراین باید بر اساس نیاز منطقه رشته آموزشی تعریف شود.

توسعه دانش در آموزش عالی نامتوازن استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدخت بروجردی بعدازظهر پنجشنبه در آیین پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع کاربردی استان کرمان بیان داشت: تحقیقی سال گذشته برای سال‌های ۹۳ _۹۴ دانشگاه علمی کاربردی انجام شد که پس از تحقیقات معلوم شد ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل شدند و ۳۰ درصد از این آمار کسانی بودند که در راستای شغل خود تحصیل کردند و در واقع ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند که جای خوشحالی است.

او افزود: توسعه نامتوازن دانش در آموزش عالی وجود دارد بنابراین باید بر اساس نیاز منطقه رشته آموزشی تعریف شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: رشته‌های تحصیلی بسته به نوع نیاز‌های منطقه ایجاد نشده‌اند به همین دلیل از ابتدای سال جاری تاکید بر این بوده تا مرکزی که محیط واقعی کار ندارد رشته تحصیلی به آن تعلق نگیرد، اما متاسفانه عده‌ای از این مساله شانه خالی می‌کنند، اما دانشگاه علمی کاربردی در حال اجرای این سیاست و احصا مشاغل مورد نیاز کشور است که بر اساس آن رشته تحصیلی تعریف شود.

بروجردی یادآور شد: تقاضا دارم با محیط‌های واقعی کار قرار بسته شود و دانشجویان از نزدیک با محیط کار آشنا شوند.

او تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به رسالت اصلی خود برسیم نیازمند نظارت‌های جامع هستیم ضمن این که نظارت بر عملکرد آموزشی و پژوهشی ۵۰۰ مرکز کار ساده‌ای نیست لذا خود دانشجویان باید اگر در جایی کوتاهی می‌بینند گزارش دهند تا شاهد بالا رفتن کیفیت دانشگاه‌ها باشیم.

بروجردی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی در مقطعی از مسیر خود خارج شد، اما این قطار را به زحمت به ریل برگرداندیم لذا باید کیفیت آموزش را از طریق آزمون‌های یکپارچه بالا ببریم که در آینده مسیر تعداد دانشجو مهم نیست بلکه کیفیت آموزش مد نظر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: باید ارزش آفرینی را جایگزین مدرک‌گرایی کنیم و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم ضمن این که دانشگاه علمی و کاربردی بهترین مامن برای اتصال صنعت و دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/ج

دانشگاه علمی و کاربردی بهترین مامن برای اتصال صنعت و دانشگاه خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار