دیابت سرمنشا بسیاری از بیماری هاست

رئیس هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: دانش افزایی در رابطه با بیماری خطرناکی مثل دیابت می تواند از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کند.

عطاری، فوق تخصص غدد و رئیس هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان درگفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: دیابت سرمنشا بسیاری از بیماری هاست و اگر خون و اکسیژن و تغذیه کافی به دستگاه‌های بدن نرسد، مشخص است که همه اعضای بدن در معرض خطر خواهند بود. متاسفانه اندام و قسمت‌های حساس‌تر بدن مانند چشم بیماران زودتر از سایر اعضا دچار مشکل می‌شود.

او در ادامه افزود: پای افراد نیز از دیگر قسمت‌های بدن است که در موارد بسیاری توسط بیماری دیابت به خطر می‌افتد و آمار‌ها نشان می‌دهد که در دنیا هر ۲۰ ثانیه یک پا قطع می‌شود.

دکتر عطاری خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد کبدچرب دارند و اصفهانی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آمار‌ها نشان می‌دهد که ۲۰ تا ۴۰ درصد اصفهانی‌ها دچار کبد چرب هستند و متاسفانه در شهر اصفهان نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر دیابتیک داریم. این آمار روز به روز بیشتر می‌شود و لازم است که آموزش‌های لازم صورت گیرد.

فوق تخصص غدد در پایان گفت: به دنبال ایجاد یک همکاری مناسب با آموزش و پرورش هستیم چرا که بچه‌های ما باید در این رابطه اطلاعات لازم را داشته باشند و در رابطه با بیماری دیابت بدانند.

انتهای پیام/م
 

آموزش لازم برای جلوگیری از بیماری دیابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.