وزیر جهاد کشاورزی در لرستان:

پرداخت بیش از ۵۰ درصد خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۵۰ درصد خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه خرم آباد گفت: بیش از ۵۰ درصد خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان پرداخت شده است.

محمود حجتی  اظهار داشت: در همان هفته اول وقوع سیل در هیات دولت مبلغ جبران خسارت‌ها تصویب و پول هم برای استان‌ها ارسال شد.

به گفته او علت برخی تاخیر‌ها در پرداخت‌ها خسارت به کشاورزان را اعلام نشدن به موقع برآورد خسارات توسط ستاد حوادث استان‌ها و دیدگاه پژوهشگاه فضایی عنوان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کمک‌های بلاعوض درحال پرداخت است و امیدواریم تا قبل از پایان آبان ماه پرداخت تسهیلات بلاعوض‌ها کامل شود.

افزایش عملکرد تولید در همه محصولات کشاورزی/ ظرفیت سردخانه‌های کشور به ۵ میلیون تن رسید

وزیر جهادکشاورزی گفت: طی سال‌های اخیر ظرفیت سردخانه‌های کشور از ۲ میلیون تن به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده و روز به روز در حال گسترش است.


محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه بازدید پروژه آبیاری تحت فشار روستای کلکله این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لرستان دشت‌ها، اراضی شیبدار و کوهپایه‌های قابل کشت خوبی برای درختان مثمر و غیرمثمر دارد.

او خاطرنشان کرد: از چهار سال گذشته در عرصه منابع طبیعی و جهادکشاورزی نهال کاری‌های خوبی در مناطق مختلف استان انجام شده است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ایجاد ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مثمر در لرستان طی چند سال گذشته، افزود: این میزان اجرایی شده نشان از ظرفیت خوب استان دارد.

حجتی بیان داشت: مطابق گزارش‌های ارائه شده، شاهد رشد ۲ برابری توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در لرستان هستیم، به گونه‌ای که امروز به مرز ۵۳ هزار هکتار در استان رسیده‌ایم و امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه‌دار شود.

او به محدودیت منابع برای توسعه سیستم‌های آبیاری نوین اشاره و تصریح کرد: با توجه به بالارفتن هزینه‌ها، سهم کشاورزان بالا رفته است، به همین منظور درصدد افزایش سهم دولت با توجه به افزایش قیمت‌ها در جهت کاهش فشار به کشاورزان هستیم.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: بخش عمده محصولات و به ویژه کالا‌های استراتژیک همچون گندم و برنج مورد حمایت وزارتخانه هستند، ضمن اینکه به دلیل بارش‌های خوب شاهد افزایش عملکرد در همه محصولات کشاورزی هستیم.

حجتی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن گوجه نسبت به سال گذشته، گفت: ۳۲۰ هزار تن از این محصول خریداری و در کارخانجات تبدیل به رب و استیک شد و به مرور وارد بازار می‌شود.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر ظرفیت سردخانه‌های کشور از ۲ میلیون تن به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده و روز به روز در حال گسترش است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی را در لرستان پیگیری می‌کنیم، افزود: متأسفانه در برخی محصولات علی رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده مبنی بر اینکه در سبد هزینه مردم و محصولات استراتژیک جایی ندارد، اما شاهد کشت چند برابری نسبت به سال گذشته هستیم که امیدواریم با تدابیری از این برون‌رفت خارج شویم.

افتتاح طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار دورود

 طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار شهرستان دورود با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

 طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در زمینی به مساحت ۱۳۰هکتار و با چهار میلیاردریال سرمایه گذاری در شهرستان دورود ایجاد شده است.

بازدید وزیر جهادکشاورزی از طرح شبکه آبیاری تحت فشار "کلکله" ازنا 

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه از طرح شبکه آبیاری تحت فشار "کلکله" شهرستان ازنا بازدید کرد.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار کلکله شهرستان ازنا در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار و با مبلغ هفت هزارو ۵۰۰میلیون ریال سرمایه گذاری اجرا شده است.

محمود حجتی همچنین مجتمع تکثیر تخم چشم زده ماهیان سرد آبی الیگودرز را با ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه افتتاح می‌کند.

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار