بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان به بیت‌المال اعاده شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد: در هفت ماه امسال بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل به بیت‌المال اعاده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل مساحت اراضی مورد تعرض را ۲۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۸۶ متر مربع ،میزان تثبیت مالکیت انجام شده را ۲۳ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۴۹ متر مربع و ارزش ریالی اراضی اعاده شده را بیش از هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

او با اشاره به اینکه امسال ۶۳۸ پرونده در این باره تشکیل شده، تعداد متهمان این پرونده‌ها را ۷۵۳ نفر اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: امسال ۲۷۰ مورد قلع و قمع تصرفات منابع طبیعی و اراضی ملی استان اردبیل اجرا شده و۲ هزار ۷۵۱ مورد اقدام پیشگیرانه بدون تشکیل پرونده در این مدت صورت گرفته است.

عتباتی آمار احکام قضایی صادره در این زمینه را ۵۴۰ مورد و تعداد اجرای حکم صورت گرفته در سال جاری در این زمینه را ۳۶۹ مورد ذکر کرد.

او همچنین میزان جرایم اخذ شده از محل پرونده‌های تصرف اراضی ملی را بیش از سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال ذکر کرد و با هشدار به دست‌اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: عزم دستگاه قضایی برای برخورد با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی و طبیعی جدی است.

انتهای پیام/ع

برخورد با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی و طبیعی در اردبیل

 

برچسب ها: دادگستری ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.