۳۵ درصد نخیلات کشور فرسوده هستند

رئیس پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری کشور گفت: ۳۵ درصد نخیلات استان بوشهر فرسوده هستند که باید عملکرد اقتصادی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و جایگزین‌های آن در نظر گرفته شود.

۳۵ درصد نخیلات کشور فرسوده هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد مستعان در حاشیه همایش بین المللی خرما بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مناسبی در تولید خرما دارد که خرمای کبکاب این استان در کشور محبوبیت فراوانی دارد.

او با اشاره به اهمیت استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در استان بوشهر، افزود: شیوه‌های آبیاری تحت فشار به خوبی در استان بوشهر انجام شده است که جهاد کشاورزی استان بوشهر در این زمینه پیش گام است.

رئیس پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری کشور ادامه داد: محدود بودن منابع آبی و فرسوده بودن نخیلات دو مشکل عمده نخیلات استان بوشهر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: مهمترین برنامه دولت در اصلاح شیوه آبیاری در استان بوشهر طرح نخلستان که در شهرستان دشتستان در حال انجام است.

محمدتقی منوچهری با اشاره به اینکه شهرستان‌های دشتستان و تنگستان شهرستان‌های عمده تولید خرما در استان بوشهر هستند افزود: حدود هفت هزار هکتار اراضی فرسوده نخل در استان داریم که برنامه داریم با روش‌های احیایی و جایگزینی تولید را افزایش دهیم

او بیان کرد: در شهرستان دشتستان طرح تحول آبیاری در ۱۱ هزار هکتار انجام شد و در شهرستان تنگستان نیز در مساحت سه هزار هکتار به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

باید عملکرد اقتصادی نخل های فرسوده بررسی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.