نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

تعداد پروندها در حوزه خانواده زیاد است/ وقت مورد نیاز برای رسیدگی به این پرونده‌ها گذاشته نمی‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در دادگاه‌ها به همان چیزی دعوت کنیم که خداوند مردم را به آن دعوت می‌کند و آن مودت در کانون خانواده است.

تعداد پروندها در حوزه خانواده زیاد است/ وقت مورد نیاز برای رسیدگی به این پرونده‌ها گذاشته نمی‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در ارتباط با کرامت انسانی و حقوق‌ عامه در طرح تحول قوه قضائیه که امشب در مشهد برگزار شد، گفت: برای حل بسیاری از مسائل، تنها راهی که می‌توانیم طرفین را به سمت نتیجه مطلوب هدایت کنیم، استفاده و اجرای قوانین است.

او ادامه داد: اگر نگاهی به خانواده بیندازیم، متوجه می‌شویم که خانواده کانونی است که در محور قانون شکل نمی‌گیرد بلکه براساس صلح، عشق و محبت تشکیل می‌شود. امروز اگر محوریت عشق و علاقه را در خانواده کنار بگذاریم و بر اساس محورهای قانونی پیش رویم، امکان ادامه زندگی وجود ندارد و شاید محاکم ما نتوانستند این کار را انجام دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه گاهی مشاوارن در دادگاه‌ها نیز، کار را به سمت گرهی باز نشدنی سوق می‌دهند، گفت: اگر ما در محاکم خود موضوع خانواده را مطرح می‌کنیم، نباید به معنای آشنایی و مطالبه‌گری حقوق در خانواده برداشت شود؛ ما باید در دادگاه‌ها به همان چیزی دعوت کنیم که خداوند مردم را به آن دعوت می‌کند و آن مودت و دوستی در کانون خانواده است.

پژمانفر افزود: تعداد پروندها در حوزه خانواده زیاد است و وقت مورد نیاز برای رسیدگی به این پرونده‌ها گذاشته نمی‌شود. برای چنین پرونده‌هایی ما باید اصل را بر این بگذاریم که زن و مرد از حقوق خود بگذرند و فداکاری کنند تا کانون خانواده به درستی شکل گیرد.

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید آبادی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد.

 

انتهای پیام//م.ب

 

برگزاری همایش نقش مرکز وکلا در ارتباط با حقوق‌ عامه در طرح تحول قوه قضائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.