گزارش/

آیا قاچاق و استفاده بی رویه سوخت با سهمیه بندی مهار می شود؟ / ۷۳۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست

بر خلاف نگرانی عمومی از افزایش نرخ بنزین، قطعا واقعی سازی نرخ سوخت راه حل مناسبی برای نگهداری از منابع ملی است.

/////به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش روز به روز میزان قاچاق سوخت و همچنین استفاده بی رویه برخی از رانندگان از بنزین، راهی به جز بازگرداندن روند سهمیه بندی در مصرف سوخت، برایشان نگذاشت. هزینه های گزافی که مسئولان دولتی، انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این روزها برای کاهش روند قاچاق بنزین از مرزها صرف می کنند، همگی به علت مصرف آزادانه و قیمت بسیار ناچیز این نعمت خدادادی است.
 
قطعا با سهمیه بندی بنزین و استفاده بهینه از این نوع سوخت، منجر به کاهش قاچاق و استفاده بی رویه خواهد شد. بسیاری از مردم از کلمه سهمیه بندی و سقف مصرف بشدت نگران شده و همین نگرانی منجر به تشکیل صف های طولانی در پمپ بنزین ها در شب های قبل از اعمال این قانون می شود.

اما بهتر است قبل از اقدامی چند دلیل بسیار مهم برای اعمال سهمیه بندی مصرف بنزین در کشور را بیان کنیم، البته گفتنی است که این روند در بسیاری از کشورهای دنیا به طور دائم اجرایی شده و مصرف سوخت کشورهایی نظیر سوئد، سوئیس، ژاپن و چین را بشدت کاهش داده است.

البته این انتقاد جدی به مسئولان کشوری وارد است که چرا در سال هایی که در مقابله با قاچاق سوخت بودند، راهکاری برای تولید و یا واردات خودروهای هیبریدی برای کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش میزان آلاینده ها در کشور نکرده اند.

بیشتر بخوانید: چگونه کارت سوخت المثنی بگیریم؟
تاریخچه افزایش قیمت بنزین به این صورت است که  قبل از سال ۱۳۸۹ هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۰۰ تومان و بنزین آزاد ۴۰۰ تومان عرضه می‌شد. مرحله بعدی افزایش قیمت بنزین در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران کلید خورد و هر لیتر بنزین سهمیه‌ای به ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد ۷۰۰ تومان افزایش یافت. افزایش بعدی قیمت بنزین در سال ۱۳۹۳ در دولت یازدهم عملیاتی شد، با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران هر لیتر بنزین سهمیه‌ای را به ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان رساند؛ که با تک نرخی شدن بنزین در سال ۱۳۹۴ به قیمت ۱۰۰۰ تومان پرونده بنزین سهمیه‌ای بسته شد.
 
بنابر این دولت در اسرع وقت به بازگرداندن کارت سوخت در ۲۰ مرداد امسال کرد، این مسیر با سرعت بالایی دنبال شد به طوری که امیر وکیل زاده مدیر عامل شرکت پخش و فرآورده های نفتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین جزئیات صدور کارت سوخت، می‌گوید: در مجموع ۵۰ میلیون کارت سوخت برای ۲۴ میلیون خودرو و موتور سیکلت صادر شده است، همچنین تعداد ۷۳۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله پست و ۳۰۰ هزار کارت دیگر در دست صدور است.
 
این مقام مسئول در ادامه از ضرورت همکاری مردم برای افزایش نظارت‌های دولت برمصرف و کنترل مصرف سوخت یاد کرده و گفت: مصرف کارت سوخت شخصی هنوز قابل قبول نیست، اما در هر دوره ۱۰ دوره، رشد استفاده از کارت سوخت شخصی را شاهدیم.
 
همچنین شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، از استفاده ۱۳ درصدی مردم از کارت سوخت به هنگام کارت سوخت خبر می دهد.
بیشتر بخوانید: پنهان و آشکار افزایش یا ثبات نرخ بنزین / استفاده از کارت سوخت؛ اولین فاز مدیریت و تغییر الگوی مصرف

واقعی سازی نرخ سوخت, ارزش منابع را خفظ می کند

سعید عشقی نژاد کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قاچاق سوخت به ۲ عامل ارزانی سوخت و عدم کنترل خرید و فروش این کالا بر می گردد. البته عامل ارزانی سوختبه تنهایی نمی تواند منجر به قاچاق شود چرا که اگر دستگاه های نظارتی راهکاری برای مشتریان پر مصرف داشته باشند سریع می توانند نسبت به این موضوع هشدارهای لازم  را اعلام کنند.

وی افزود:  قیمت سوخت در کشور‌های همسایه شاید بیش از ۲ برابر قیمت آن در ایران است این درحالیست که سوخت در کشور ما حتی کمتر از بهای تمام شده  تولید یک لیتر آن  عرضه می‌شود. باید با حفظ شان و جایگاه سوخت در سرمایه ملی، ارزش نگهداری آن توسط حاکمبت افزایش پیدا کند.

عشقی نژاد تاکید کرد: البته افزایش قیمت سوخت تنها عاملی برای کنترل مصرف و کاهش قاچاق سوخت نخواهد بود بلکه دولت باید برای کاهش میزان قاچاق سوخت به خارج از کشور یعنی قاچاق معکوس، برنامه‌های زیادی داشته باشد که یکی از این راهکارها اجرایی شدن الگوی صحیح مصرف در قالب اجرا و احیای مجدد کارت سوخت است.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد عموم جامعه و اعمال عدالت اقتصادی در بین مردم امری بسیار ضروری در تخصیص سوخت به آحاد جامعه است. آیا افرادی که چندین ماشین در اختیار دارند  با افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کند به یک میزان یارانه سوخت دریافت می‌کنند؟!

عشقی نژاد توضیح داد: یکی از اهداف هدفمند شدن یارانه‌ها تقسیم عادلانه ثروت بین عموم جامعه به ویژه اقشار کم درآمد بود و این بیان شد که به صورت یارانه‌های نقدی و یارانه‌های پنهان به افراد پرداخت شود؛ سوخت و توزیع آن امری است که با افزایش میزان مصرف در بین افراد دارای چندین ماشین به خوبی اجرا نشده است و شاید ترفندهایی از جمله اعمال کارت سوخت و ثبت عملکرد خرید بنزین در جامعه بتواند راه را برای واقعی سازی هدفمندسازی یارانه ها باز کند.

وی گقت: البته معتقدم که  شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند که مردم برای استفاده از سوخت‌های پاک‌تر به  سی ان جی رو بیاورند.

در نهایت با تصمیم هییت دولت و همچنین مسولان مدیریتی کشور به منظور کاهش میزان قاچاق سوخت و همچنین الگوی صحیح مصرف سهمیه بندی بنزین با مارت های سوخت شخصی سهمیه بندی شد که بر این اساس نرخ سهمیه بندی هر لیتر بنزین به ۱۵۰۰ تومان, نرخ هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰هزار تومان و هر لیتر بنزین سوپر لیتری ۳۵۰۰ تومان برنامه ریزی و مصوب شد.

البته آنطور که نوبخت رئیس سازمان برنلمه و بودجه کشور می گوید: مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین به صورت نقدی به حساب خانوارها عودت داده خواهد شد.

مدیریت مصرف سوخت پله ای برای پیش بینی منابع در آیندگان

 شرکت پخش فرآورده های نفتی درباره کارت سوخت طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده اما در باجه معطله شرکت ملی پست است، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

نرخ گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بدون تغییر خواهد بود.

برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط برآن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری، آژانس های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقرر شد وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف سی‌ان‌جی در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند

محمود رهبری کارشناس مسایل اقتصادی در حوزه انرژی در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هدف از سهمیه‌بندی اجرای بخشی از تبصره‌ی ۱۳ بودجه و مدیریت مصرف سوخت از سوی همگان است که زمستان سال گذشته شروع آن بود.

وی ادامه داد: سهمیه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ همچنین در کشور‌های دیگر جهان هم سیاست‌های یارانه‌ای وجود دارد و برخلاف نظر اکثر کارشناسان سهمیه بندی بنزین در کشور ما نمی‌تواند موجب تورم شود.

رهبری بیان کرد: شدت مصرف انرژی در ایران بیش از میانگین جهانی است و دولت برای کنترل مصرف باید قیمت‌ها را اصلاح کند به گونه‌ای که به سود کاهش شکاف طبقاتی در جامعه باشد؛ همچنین باید توجه کنیم که تنها در ایران است که بنزین ارزان عرضه می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا مصرف بهینه فراموش شود.

وی گفت: به نظر عده‌ای افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی منجر به تورم و افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، از این جهت استفاده از روش افزایش تصاعدی قیمت و یا سهمیه‌بندی می‌تواند کارساز باشد؛ از این رو می توان نتیجه گرفت که این روش‌ها در گذشته هم مورد برسی قرار گرفته  و منجر به افزایش درآمد دولت شده است.

این کارشناس اقتصادی در پایان تصریح کرد: سهمیه‌بندی زمانی می تواند موثر باشد و باعث کاهش مصرف در سراسر کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
لعنت بر قاچاقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
ملت ماشین ندارن استفاده بی رویتو کجای دلم بزارم بگو خودمون استفاده بکنیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
این روند تاثیری روی قاچاق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
نه چون مرز خیلی سوخت گران است و باز هم بر قاچاقچیا صرف می کند.بهترین راه برخورد بدون توجیه با قاچاقچیا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینها اگر راست میگویند چرا قیمت بنزین سوپر را لیتری بیست هزار تومن نکردند؟؟؟؟؟؟
بنزین آزاد سه هزار تومن و سوپر را سه هزار پانصد تومن اعلام کردند.
پس در حقیقت اینها فقط به فکر قشر مرفه جامعه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولت دراینده نزدیک که دومرتبه بنزین را احتمالا با همین قیمت برای رفاه مردم ازاد میکند.
Iran (Islamic Republic of)
شهاب از مازندران
۱۲:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
لعنت به شب های بعد از تو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولت سهمیه مازاد سوخت مردم رو بخره و صادر کنه هم قاچاق کاهش پیدا میکنه هم ارز مستقیم وارد خزانه میشه البته اگر واقعا اراده ای برای کاهش قاچاق باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولتیکه غیراز گرانی وبی کاریو.. چیز دیگری در کارنامعش نیست
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۹:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
گرانی بنزین هم تقصیر آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدی بزرگی به این مردم متحمل و صبور دادید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
حداقل سهمیه رو زیاد کنید وقتی همه کارتهاشون رو گرفتن مثلا 200 تا 300 شک نکن عالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بله مهار میشه ولز به شرطی که به هر کارت ملی خورو دار (یک دستگاه) ماهی ۴۵۰ لیتر بنزین هزار تومان بدهند و مازاد را به قیمت لیتری سی هزار تومان/ روزی ۱۵ لیتر بنزین کفاف خودوهای شخصی را می دهد ولی دیگر بنزین آزاد لیتری سی هزار تومان را ممکنه قشر ثروتمند بخرد اما برای قاچاقچی سودی ندارد بلکه فشار از روی قشر آسیب پذیر برداشته شود ولاغیر والا هیچ راهی جز این کارساز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بازخودتونوباکشورهای دیگه مقایسه کردین تواون کشورانظارت بربازارمیشه وقیمتابررسی میشه نه مثل ایران که هرکاسبی هرقیمتی دلش میخادمیده فرداگرونی بنزین روبهونه میگنن وقیمتاروسه برابرمیکنن بعدش اگربنزینم مجانی بشه میگن ماخریدقبل داریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
این طرح و قاچاق بنزین قبلا شکست خورده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
جیب ملت راه نجات دولت و کسری بودجه.کفگیر به ته دیگ خورده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
دانبال
۱۷:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولت ناامیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خودروسازی را اصلاح کنید چون بیشتر مصرف سوخت از خودروهایی است که مصرف بیش از اندازه دارند و کنترل قاچاق را هم به نیروهای نظامی بسپارید.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بله قاچاق کنترل می شود، ولی این روش، هوشمندانه نیست که به همه سهمیه 60 لیتری داده بشه. ساده ترین وساده لوحانه ترین روش سهمیه بندی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
هی ما را با دنیا مقایسه نکنید!!؟؟ اون موقع ما شما مسولان را با مسولان همین کشورهای منطقه مقایسه میکنیم!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا دولت همان مقداری که بنزین از کشور قاچاق می شود خود در شهرهای مرزی به ساکنان کشورهای همسایه نمی فروشد حال با یک مقدار ارزانتر که برای آنها هم جاذبه ایجاد شود از دولت ایران بخرد یا اینکه در بورس این بنزین با یک مقدار سود معقول عرضه سود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا با ساختن خودروهای برقی نیمی از فشار گرانی سوخت و آلودگی هوا و مدیریت سوخت و قاچاق و کمک به توسعه پایدار و کم کردن فشار روحی و روانی ملت نمیکاهید.
خواهشاً قسمتی از این مبالغ صرف سلامت و خودروهای پاک برقی برای ما ملت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
قیمت بنزین باید ارزان بشه چون دولت خودروهایی که تولید کرده مصرف سوخت شون بالاست و باعث شده هزینه مردم زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
Germany
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
Poland
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اگر کارت سوخت شناسنامه مصرف هر خودرو در کشور می‌باشد پس چرا خودروهای دولتی بیخود بسوزانند و بتازند؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اشتباه بزرگ وزارت نفت اینه که خودروهای دولتی را آزاد گذاشته همان خودروهایی که بدون حساب و کتاب از جیب بیت‌المال خرج می‌کنند و بسیاری از اوقات بیخود در شهرها میپلکند!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خودروهای دولتی که بیخود در شهرها میگردند چه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
چرا کارت سوخت به این خودروها تعلق نمیگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خیلی از کارمندان رو من دیدم با ماشین دولتی از خونشون میرن سر کار فاصله شهری که ساکن هستن تا شهری که محل کارشونه ۱۰۵ کیلومتره. خب این حق الناس نیست؟


بخدا اگه بخوان قاچاق رو مهار کنن کافیه یک هفته بسپارنش دست سپاه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا به خودروهای دولتی کارت سوخت تعلق نمیگیرد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولت برا ملت کارمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۳:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
به نام خدا : گران شدن سوخت باعث تورم نمی شود ؟!! رانندگانی که تا حالا با بنزین ۱۰۰۰ تومانی کالا و مسافر جا به جا کرده اند آیا با سه برابر شدن قیمت سوخت باز هم کرایه قبلی را از مسافران و مغازه داران خواهند ستاند و اضافه را از جیب خود پرداخت خواهند کرد ؟!! و یا مغازه داران و کارخانه داران پول کرایه حمل بار و کالا را که چند برابر شود از جیب خود خواهند پرداخت یا به قیمت کالا و خدمات خود خواهند افزود ؟!! آقای کارشناس مطمئن باش که به تورم اضافه خواهد شد و فاصله ی طبقاتی هم چند برابر می شود و قاچاق سوخت هم راحت تر خواهد شد چون اصلا ریطی به کارت سوخت ندارد و از پالایشگاه قاچاق می شود نه از جایگاه سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
حمل و نقل بیشتر با سوخت دیزل است.
الکی بهانه بدست دیگران ندهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
حق با شماست به جای اینکه ارزش پول ملی را بالا ببرند دارند با بنزین چیکار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
طرح افزایش قیمت در مجلس رد شد چرا بنزین گرون شد بدون اجازه مجلس
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اجازه بی اجازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
ماهرچی چوبه از قاچاق چی های لب مرزمیخوریم یا از اونهایی که راه به راه باماشینشون پنچاه قدمی را میرفتن خرید بنظرمن سهمیه بایستی اتفاق می افتاد چون من یکی رامیشناختم خداوکیلی روزی پنچاه بار استارت ماشین میزد برای خرید انروز دیدمش ماشینش خابیده خوب این خوابیده یعنی چی یعنی اینکه دیگه گذشت روزی پنجاه بار باماشین رفتن بیرون الان صرفه جویی رو اورده خخخخ البته ازیک نظرعالیه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۳:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از امروز خودرو ارزان می شود
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خودرو ارزان نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
باید ارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۳:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خدا نگذره هرروز گرونی بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۱۳:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
فقط اعدام....
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
به جای اینکه جلوی قاچاق سوخت رو بگیرن راحت ترین کار رو کردن فشار بر مردم

وقتی نمیتونن جلو قاچاق سوخت رو با اون هجم بگیرن تکلیف قاچاق بقیه اجناس و مواد مخدر معلومه دیگه

پس اینایی که حقوق میگیرن و با قاچاق قراره مبارزه کنن کجا هستن که مردم باید جوابگوی کم کاری اونا باشن

قیمت بنزین هم نسبت به درآمد در مقایسه با اکثر کشورهای حتی ثروتمند دنیا در ایران گرونتره ،لطفا قیمت بنزین رو در مقایسه با درامد در ایران ارزش سنجی کنین

تو این اوضاع تورم و رکود بهترین هدیه رو دادین به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
شما که بنزین رو گران میکنید حداقل راه چاره درستو حسابی جلو ملت بذارید اومدید CNGراه انداختید که هم ماشینو خراب میکنه هم هزینه زیادی داره برا کشور. چرا LPGرو راه نمیندازید که هم مفید تره هم کم خرج تره هم خودرو رو خراب نمیکنه انفجار هم نداره مثCNG
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
راه چاره کمتر گازبده بیشتر راه برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
زندگی در این مملکت فقط صد سال اولش سخت
United States of America
hossein
۱۳:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
لطفا اعتراضات مردم نسبت به گرانی بنزین را لااقل در سایت قرار دهید .خواهشاً رسیدگی کنید!
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
تورو خدا شماره دفتر ریاست جمهوری رو بزارید رو سایت تا ملت زنگ بزنن حرف دلشونو به بزنن. باشگاه خبرنگاران جوان از شما خواهشمندیم به دولت بگید این ملت زیر فشار فشار فشار هستند و عکسالعمل آنها رو پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
من نمیدونم کدوم ماشینمون مثل ژاپن هست يا كدوم جادمون مثل آلمان كه بايد مصرف بنزينمون رو با اونا غياث بكنيم
اساتيد دولت محترم آلمان بهترين ماشين ها رو توليد ميكنه ولي ماشين ايتاليايي هم وارد ميشه توي كشورش ولي داخل كشور ما ميان واردات رو ممنوع ميكنن اگر هم آزاد بكنن دو برابر قيمت ماشين گمرك ميگيرن كه مردم رو بيارن به پرايد و سمند و... ماشينايي كه هم مصرفشون سه برابر ميانگين ماشين هاي بروز هست هم ايمنيشون....
در مجموع با تشكر از دولت محترم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
واقعا خجالت آوره..توی چشم مردم نگاه میکنه رییس جمهور و میگه به عملکرد دولت افتخار میکنم و میبالم بابت کارهامون

آیا توی کوچه و خیابونها رفتی ببینی به مردم چه میگذره ی
اینم عیدیت
چند درصد افزایش قیمت بنزین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدی دولت تورم و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از ماست که برماست حالا کاری که درست نبود رو کردین نیازی نیست مردم رو قانع کنید که درسته بازم به نفع نظام سرمایه داری شد اول با خصوصی سازی کردن شرکتها که خیلی راحت حق کارگر رو میخورن الانم با گران کردن بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدی دولت به مردم
سوخت گران میشود. واقعا متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدی خوبی به مردم دادین
مردم کم تو فشار نیستن
بنزین ۳هزارتومن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بله با افزایش قیمت بنزین فقط استانهای محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد که از وسایل حمل ونقل عمومی مثل مترو و اتوبوس محرومند مسوزند و بیچاره میشن بخدا. مثلا منی که کارمندم و از شنبه تا پنجشنبه باید هر روز صبح از روستا تا محل کارم تو شهر ۵۰ کیلومتر رو طی کنم باید چه کنم. خونه هم نمیتونم اجاره کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بهونه میارن برای گرون کردن از فردا همه چیز 3 برابر میشه ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بگین پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
نه هنوز ملت ما جا دارن
Iran (Islamic Republic of)
لی
۱۱:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینا بهونه بود واسه گرونتر کردن و کمبود بودجه
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مگه چند مرحله بنزین را گران و سهمیه بندی کردید قاچاق بنزین کم شد بهانه در نیاورید چلو سارقان را بگیرید البته اگر بخواهید وبفهمید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۱:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینم عیدی دولت تدبیر و امید به مردم افزایش بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خیرتاثیرنمیزاره....
Iran (Islamic Republic of)
اقا
۱۱:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
پیش پیش افزایش قیمت سوخت را ب مردم عزیز تبریگ عرض مینمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
فقط در ایران است که گارگر روزانه به مبلغ نا چیز کار می کند چرا کارشناس به خاطر منافع خود حقیقت را نادیده می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خدایا کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
استفاده از خودرو خدمت دولتی برای مصارف شخصی و خانوادگی نیاز به صرفه جویی ندارد؟ اتلاف سرمایه ملی نیست؟ پول سوخت آن از مردم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۰۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا مسئولین فقط از بالا بودن قیمت بنزین در سایر کشورها میگویند و هیچ حرفی از بالا بودن درآمد مردم آن کشورها نمی گویند این مقایسه زمانی درسته که درآمد مردم ما هم مثل اونها باشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خب آخه چی بهتون بگیم،مشته آدم بی کس و کاری رسیدن به جایی پدر این ملت رو در اوردین ،من الا ی بچه مدرسه ای توی روستام بابامم کارگره اخه الا چجوری برم مدرسه؟؟کشتید مارو
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مگر مردم میتونن این همه بنزین رو قاچاق کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
پژوهش پیشنهادی: مقایسه افزایش حقوق مدیران و یارانه در مدت 6 سال گذشته؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولت تدبیر و نامیدی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدی ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مگه ما مجلس نداریم؟!چرا باید نفت داشته باشیم بنزین گرون بخریم خوب برو مالیاتت بگیر برو خودروهای گران قیمت ادارات دولتی حذف کن برو ریخت وپاش وهزینه های جاری دولت کم کن گیر دادین به بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
از فردا میخوای پنیر بخری بنزین گرون شده ماست بخری بنزین گرون شده نمی شد فقط سهمیه بندی بشه نه گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
کجا یارانه افزایش پیدا کرد چرا به مردم دروغ میگید یارانه همان 45500 تومانه به کل اعضای خانواده سه نفره 138 هزارتومان میدهند نه به تک تک آنها!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۰:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خدا نگذره بنزینو گرون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا مواقعی که خبری از افزایش قیمت سوخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اقا کسی که خرج به درامدش نمیخوره چه درکی میتونه از حفظ منابع ملی داشته باشه میشه توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
منظورشان از افزایش یارانه این این است که علاوه بر 45500 که برای هر نفذ می دهند مثلا در یک خانواده سه نفره138 هزار توما برای کل خانواده می دهنذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
به بهانه یارانه میخوان صد برابر بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
کجا یارانه افزایش پیدا کرد چرا به مردم الکی میگید یارانه همان 45500 تومانه به کل اعضای خانواده سه نفره 138 هزارتومان میدهند نه به تک تک آنها!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
آب وبرق وووومجانی نفت هم می آوریم سرسفره هاتون؟؟؟
حالامردم کجاش رادیده اند؟؟؟
نسل جدیدآقازاده هاووووژن های برترهم می خواهندچندهزارمیلیاردی داشته باشند!!به چه قیمتی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۰:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بازم تورم بازم گرونی خداوکیلی تو این مملکت این همه ارگان و مسیول داریم دریغ از یک ذره اهمیت به مردم تا میایم یکم جون بگیریم همه چیز گرون میشه این از گرونیهای قبلی به بهانه نرخ ارز این هم از گرونیهای آینده بخاطر نرخ بنزین .ما چیمون شبیه کشوره همسایه هست که نرخ بنزینمون باشه با این ماشینهای بیکیفیت و پر مصرف
Canada
گشتاسب
۱۰:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
یه بار قیمت این لعنتی را قیمت تمام شده و در حد قیمت منطقه ای کنید تمام بشود تا کی ما شاهد افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت بنزین و خدمات دولتی و یا ناشی از تحریم ها باشیم. روش اداره کشور را برید از چینی ها یاد بگیرید. روش قبیله ای جواب اداره اقتصاد را نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
جلوی قاچاق گرفته نمیشه بااین کار بدتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
هیچ اعتمادی نیست - از شهرداری گرفته تا خودرو سازها از وزارت صنعت گرفته تا وزارت نفت
ولی باز هم این کشور صاحب دارد خدایا عجل علی ظهورک
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۰:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
با حقوق 1/700 ماهیانه خانه مستاجری و هزینه های سر سام آور لطف میکنید که به بهانه مبارزه باقاچاق دارید خفمون میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
حالا دوباره قیمت همه چی ده برابر میشه. همه بدبختیها مال ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
باور کن نجومی بگیر های دو تابعیتی برا خودشون شب نشینی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دولتها همیشه بجای بالا بردن ارزش پول قیمتها را بالا می برند تا به اصطلاح کارشناسانشان سوخت قاچاق نشود ولی دلیل اینکه با این همه گران کردن در طول 40 سال باز سال دیگر ادعای قاچاق سوخت را دارند این عیدی دولت روحانی بمناسبت روز تولد پیامبر اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چرا نباید کسانی که کارت سوخت را حذف کردند محاکمه شوندالان هم اینا بیشتر دنبال عیدی برا مردم هستند با این کارشون نه کارتی شدن سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اگه مابه التفاوت به مردم برگرده خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
نا کارآمدی دولته که نمی تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد ناکارآمدی دولته که مصرف خودروها بالاست....چرا مردم باید تاوان ناکارآمدی دولت ها بدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفاً یکی جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
عیدیانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینکارجلوقاچاق سوخت رونمیگیره سوخت برای تمام کشورامهمه به هرقیمتی که قاچاق چیا بدن اونامیخرن حالا باپایین اومدن ارزش پول ایران نسبت به کشورای دیگه اونابهای سنگینی نمیدن فقط باعث تورم بی رویه درایران وفشاربه قشر مستضعف جامعه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بله میشه با کارت جایگاه ها سوخت قاچاق کرد.بااعمال کارت خودرو میشه جلوی قاچاق گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مابه عقب برنمی گردیم خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
مثل بختک افتادین روی دل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۰:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
قاچاق رو نمیدونم ولی شما با روزی دو لیتر میتونین ماشین برونین . الان شغل بیشتر جوونا مسافرکشی با افزایش قیمت بنزین ایناهم که مسافرکشی میکردن بیکار شدن . از ماه دوم چنان گرانی میاد که از دست دولت خارج میشه پدر مردم درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
چون کشور ما ماشین هیبریدی و کم مصرف تولید نمیکنه و علم روز ندارند و مافیای ماشین وجود داره این سهمبه بندی فقط برای کارگران پمپ بنزین و ...خوب میشه و بس.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خودشون مشکل ندارن چون این هزینه ها واسشون چیزی نیست حتی اگر لیتری ۱۰هزارتومان بشه قشر ضعیف جامعه باید زجر بکشن خدا ازشون بپرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
كشور های همسایه میزان ارزش پولیش با ما برابره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خدایا دیگه بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
با سلام .پس از این به بعد قیمتها سه برابر میشه بعد از این امید ما در سال به یک مسافرت بود اونم نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
ای کاش همگی با هم بمیریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
افزایش نرخ بنزین هیچ تاثیری روی قاچاق سوخت نخواهد داشت و فقط بی تدبیری مسئولین ن را می رساند.در واقع این یک سیکل تکراریست که این چند سال اتفاق افتاده و زندگی مردم را به شدت دچار آسیب کرده
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش نظری
۰۹:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
نمیدونم مردم را چی تصور کردید قاچاق سوخت و مصرف بی رویه همش بهانه هستند برای گرون کردن بنزین برای جبران کمبود بودجه ای که قراره نیست خرج مردم و مملکت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
۶۰ لیتر در ماه اصلا کافی نیست ، حداقلش اینه که ۱۲۰ لیتر در ماه تعیین کنند ، با این مقدار کم بنزین در ماه ، هدفشون اینه که همه مردم در ماه یه بارم شده بنزین ۳۰۰۰ تومانی بزنند .
۱۲
آخرین اخبار