عرضه سوخت بنزين هرمزگان در شرایط روان/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

آغاز سهمیه بندی بنزین بر اساس تصمیم سران سه قوه از بامداد جمعه ۲۴ آبانماه تاثیری بر جایگاه های سوخت هرمزگان نداشته و روال عادی سوختگیری با شرایط جدید در پمپ بنزین های استان جریان دارد.

آغاز سهميه بندي بنزين / باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه/جزئیات طرح حمایت یارانه ای از محل طرح افزایش قیمت بنزینبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی می‌شود.

 بر اساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

بر همین اساس، سهمیه خودرو‌های سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

سهمیه سوخت موتورسیکلت ماهانه ۲۵ لیتر تعیین شده است، همچنین وانت کم مصرف بنزینی در ماه ۲۰۰ لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت دارند.

بر اساس این اطلاعیه، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دوگانه سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.
سهمیه سوخت آمبولانس‌ها نیز ماهانه ۵۰۰ لیتر خواهد بود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آن‌ها محفوظ است و از این بابت نگران نباشند.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

بر اساس این اطلاعیه، افرادی که کارت سوخت ندارند شامل کسانی که تا کنون درخواست صدور المثنی نداده اند یا کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برای آن‌ها صادر شده، ولی در باجه معطله شرکت ملی پست مانده است سهمیه همه آن‌ها از بامداد جمعه محفوظ است و ذخیره خواهد شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی می‌افزاید: نرخ سی ان جی بدون تغییر خواهد بود، برای مسافربر‌های بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تأمین سوخت خودرو‌های مسافربر خطی و بین شهری، آژانس‌های مسافربری، آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که اعلام خواهد شد.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

این اطلاعیه می‌افزاید: به منظور رفاه حال دارندگان خودرو‌ها با اولویت وانت بار، مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور تا یک ماه اینده ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف سی ان جی در خودرو‌ها را تنظیم کند و به تصویب شورای اقتصاد برساند.

بر مبنای این اطلاعیه، همچنین به خودرو‌های همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودرو‌ها باید با قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان بنزین دریافت کنند.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی افزوده است: قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

باجه‌های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه

طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همه باجه‌های معطله دفاتر پستی جمعه ۲۴ ابان باز و آماده خدمت رسانی هستند.

 روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همه باجه‌های معطله دفاتر پستی جمعه ۲۴ آبان باز و آماده خدمت رسانی هستند.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

جزئیات طرح حمایت یارانه‌ای از محل طرح افزایش قیمت بنزین

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، هدف از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین را حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار عنوان کرد.

 آقای نوبخت درباره اطلاعیه شرکت پخش فراورده‌های نفتی درخصوص اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین گفت: این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

او افزود: در سال‌های اخیر با افزایش مصرف بنزین کارشناسان اظهار نظر می‌کردند که اگر بنزین سهمیه بندی شود و در قیمت آن اصلاحی صورت گیرد می‌تواند باعث کنترل مصرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت : دولت در شش سال گذشته فقط دو بار اصلاح قیمت انجام داد و منابعی که از آن حاصل شد بیشتر صرف پرداخت به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شد.

نوبخت با تأکید بر اینکه این بار نیز رئیس جمهور نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام شود حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت شود اضافه کرد: از این جهت با تعریفی که صورت گرفت و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسید، قرار بر این شد که ۱۰۰ درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوار‌های مورد نظر توزیع شود.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

او  با بیان اینکه جامعه هدف بیش از ۱۸ میلیون خانوار (بیش از ۶۰ میلیون نفر) را تشکیل می‌دهد گفت: در همین راستا، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد واریز کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف شد با ضوابطی که دارد (توضیحات بیشتر آن در روز‌های آینده اعلام خواهد شد)، فهرستی از این ۱۸ میلیون خانوار یا همان ۶۰ میلیون نفر مورد نظر را آماده کند.

نوبخت افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین این خانوار‌ها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان پرداخت کند.

عرضه سوخت بنزين در شرایط عادی و آرام/ باجه های پستی آماه تحویل کارت سوخت در روز جمعه + تصاویر

او گفت: بنابراین از این به بعد این سازمان هر ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می‌گیرد، دوم پرداخت یارانه‌ها که معمولاً ۲۶ هر ماه انجام می‌شود و از این به بعد پرداخت دیگری نیز صورت می‌گیرد که در قالب بسته‌های حمایت معیشتی خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: البته طوری برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از اجرای طرح و حداکثر یک هفته تا ده روز آینده همه وجوه به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

نوبخت گفت: البته وزارت رفاه موظف شد مازاد بر این ۱۸ میلیون خانوار، هر کسی که خودش را متقاضی دریافت این رقم می‌داند با ساز و کار‌هایی که تدارک دیده تقاضای او را بررسی می‌کند و آن‌هایی را که مشمول پرداخت قرار می‌گیرند در فهرست پرداخت قرار دهد و این پرداخت از زمان شروع اجرای این طرح محاسبه و به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

او افزود: سخنگوی دولت در روز‌های آینده جزئیات بیشتری را درباره اجرای این طرح اطلاع رسانی خواهد کرد و مسئولان دستگاه‌های ذیربط نیز آماده ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امیدواریم آثار مثبت این اقدام که با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه انجام می‌شود و در چارچوب سیاست‌های حمایتی دولت و مورد تأکید رئیس جمهور است در آینده نزدیک در جامعه مشاهده کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.