شرکت حدود ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان در دوره‌های آموزش همگانی هلال احمر

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان گفت:در ماه‌های گذشته حدود ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان در دوره‌های آموزش همگانی هلال احمر شرکت کردند و به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری مباحث مرتبط با امداد و نجات و کمک‌های اولیه را آموزش دیدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر جلالیان معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان اظهارداشت: برخورداری کامل از تجهیزات و لوازم آموزشی مانند مانکن نقش مهمی در پیشبرد امور خواهد داشت و کمبود آن این روند را با کندی و اختلال روبه رو می‌کند.

او با ارایه راهکار‌ها برای کاهش اثرات مخرب بلایا و سوانح اظهارداشت: کاهش صدمات و تلفات در سوانح و حوادث، ارتباط مستقیم با آموزش درست دارد و مباحث آموزشی به روز و علمی شرایط پیشگیری و چگونگی مواجهه درست و منطقی با حوادث را بهبود می‌بخشد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمراصفهان اضافه کرد: ایران از حیث حوادث و بلایا جامعه پرخطری محسوب می‌شود بنابراین ادامه دوره‌های آموزشی و تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است و سبب کاهش اثرات منفی آن می‌شود.

جلالیان به ضرورت توجه هرچه بیشتر به افزایش سواد و آگاهی عمومی اشاره و تصریح کرد: در ماه‌های گذشته حدود ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان در دوره‌های آموزش همگانی هلال احمر شرکت کردند و به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری مباحث مرتبط با امداد و نجات و کمک‌های اولیه را آموزش دیدند.

او با اشاره به وقوع سیل در زمستان پارسال و بهار سالجاری در کشور، تاکید کرد: آموزش‌های تخصصی مرتبط با پدیده‌های خاص مانند سیل ضروری است و در همین راستا ۵۳ دوره تخصصی در ۲۶ شعبه هلال احمر استان برای اعضای داوطلب در ۶ ماهه نخست سال برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان این که آموزش در این نهاد درجه‌بندی می‌شود و هر رتبه از آموزش به بخشی از مخاطبان خاص اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: ۲۷۰ نفر به صورت منطقه‌ای از هفت استان مجاور در دوره‌های تخصصی واکنش سریع حاضر شدند.

انتهای پیام/م

 

اصفهان با کمبود تجهیزات آموزشی امداد و نجات مواجه است

 

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار