دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:

حتی یک دوپینگ هم زیاد است/ در بین نمونه‌های مثبت هیچ ورزشکار مطرحی وجود ندارد

دکتر غلامرضا نوروزی گفت: در بین اسامی دوپینگی‌ها هیج ورزشکار مطرحی وجود ندارد، اما وجود یک نمونه مثبت هم زیاد است.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوروزی، دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، درمورد خبری که درخصوص تأسیس بیمارستانی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شده است، اظهار کرد: ما در این فدراسیون، خدماتی را به ورزشکاران کشورمان ارائه می‌دهیم. در بخش نرم‌افزاری، فدراسیون پزشکی ورزشی این توانمندی‌ها را پیدا کرده است. پیگیری‌های زیادی انجام دادیم تا  بتوانیم مرکز جامعی برای ورزش کشور تأسیس کنیم. چه من باشم و چه در دوره‌های بعد، نیاز است این موضوع پیگیری شود و مرکز پزشکی ورزشی جامعی در کشور داشته باشیم.

حتی یک نمونه مثبت دوپینگ هم زیاد است/ در بین نمونه‌های مثبت هیچ ورزشکار مطرحی وجود ندارد

 نوروزی درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۳۰ ورزشکار ایرانی، که این روز‌ها بازتاب ویژه‌ای در خبر‌ها داشته است، گفت: گرفتن تست دوپینگ و در کنار آن، آموزش و پیشگیری، یکی از راه‌های مبارزه با دوپینگ است. امسال و در ۹ ماهه ابتدایی سال میلادی از ۷۹۱ ورزشکار تست دوپینگ گرفتیم که نتیجه آن تست مثبت از ۳۰ ورزشکاربود. البته در بین این ورزشکاران، فردملی‌پوش و شناخته شده‌ای وجود ندارد، اما به هر حال این پدیده، اصلا درست نیست و تلاش می‌کنیم تعداد آن‌ها را روز به روز کاهش دهیم. چرا که حتی یک نفر دوپینگی  هم زیاد است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره صحبت‌هایی که از طرف رئیس فدراسیون ژیمناستیک به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص نرفتن یکی از ژیمناستیک کاران کشورمان به این فدراسیون مطرح می‌شود، بیان کرد: درِ فدراسیون پزشکی ورزشی به روی همه ورزشکاران باز است. البته درباره این موضوع اطلاعی ندارم، اما اگر  به کمک ما نیاز باشد، من و همکارانم در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوپینگ در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار