در هفدهم ربیع الاول؛

قم،شادمان طلوع پیامبر مهربانی‌ها و صادق آل محمد (ص)

شهر بانوی کرامت در سالروز میلاد با سعادت سفیر اعظم الهی،حضرت محمد (ص) و سلاله پاکش امام صادق (ع) غرق در نور و سرور است.

قم،شادمان طلوع پیامبر مهربانی‌ها و صادق آل محمد (ص)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،شهر مقدس قم به ویژه بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در هفدم ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد امین (ص) و ششمین مهر سپهر سروری حضرت امام صادق (ع) غرق در نور و سرور است.

به همین مناسبت اراداتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم الاسلام خود را به این مکان سراسر نور رسانده اند تا میلاد پیامبر مهر و رحمت و سلاله پاکش حضرت امام صادق علیه السلام را به بانوی کرامت تبریک بگویند.

جای جای شهر مقدس قم بویژه اماکن مذهبی، سر درب مساجد، معابر و منازل آذین بندی شده و دلدادگان اهل بیت و عصمت و طهارت با برپایی پایگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و نذورات مراتب عشق و ارادت خودرا به رسول مهر و عطوفت و ششمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) ابراز می‌کنند.

همچنین محفل جشن و شادمانی در جای جای شهر قم، مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران بقاع متبرکه امامزادگان و دفاتر مراجع اعظام و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم جشن و مولودی در حال برگزاری است.

سخنرانان نیز به بیان فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و مداحان به مولودی خوانی می‌پردازند.

مختصری از زندگانی خاتم النبیین

حضرت محمد (ص) در هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ عام الفیل در مکه دیده به جهان گشودند؛ پیامبر اسلام (ص)، بزرگترین نعمت خداوند برای بشر بود و همه عالم هستی از فیض وجود این پیامبر اعظم بهره‌مند شدند.

نام پدر بزرگوارشان عبدالله و مادرشان آمنه از زنان پاکدامن آن روزگار بود. پیامبر خدا (ص) پدر خود را پیش از تولد و مادرش را در کودکی از دست دادند و به همین دلیل در کنار پدر بزرگشان عبدالمطلب و دایه اش حلیمه پرورش یافت.


پس از درگذشت جد بزرگوار ایشان، ابوطالب (ع) عموی رسول نبی (ص) سرپرستی آن حضرت را برعهده گرفت؛ پیامبر (ص) به راستگویی شهرت داشت و به همین دلیل قبیله قریش به ایشان لقب امین داده بود.


آن بزرگوار در ۲۵ سالگی با حضرت خدیجه (س) ازدواج کردند، بانوی پرهیزگار و ثروتمندی که تمام اموال خود را در راه رضای پروردگار به نیازمندان بخشید. این بانوی گرانقدر پس از بعثت، یار همیشگی خاتم پیامبران در راه گسترش اسلام حقیقی بود.
بعثت حضرت محمد امین (ص) انقلابی بزرگ بر ضد جهل و خرافه پرستی

پیامبر اکرم (ص) در هنگام بعثت، ۴۰ سال داشتند؛ پیامبر اکرم (ص)، طبق رسم خویش چند روزی بود که برای عبادت و تفکر به غار حرا آمده بودند؛ در روز ۲۷ ماه رجب بود که جبرئیل (یکی از چهار فرشته مقرب الهی و مامور ابلاغ وحی از جانب پروردگار به پیامبران) به سوی ایشان نازل شد. او بازوی پیامبر را گرفت و تکان داد و گفت:‌ای محمد بخوان. پیامبر فرمود: چه بخوانم؟ جبرئیل آیات آغازین سوره علق را از جانب خداوند نازل کرد و پیامبر (ص) شروع به خواندن کردند.


فراگیر شدن بت پرستی در مکه سبب شد حضرت محمد (ص) نخست به دعوت پنهانی اسلام بپردازند و سه سال پس از آن نزدیکان و خویشاوندان خود را به کاملترین دین خدا دعوت کنند. در مرحله سوم پیامبر (ص) دعوت همگانی را آغاز کردند، در این برهه، مردم زیادی از قبیله‌های مختلف به دین مبین اسلام ایمان آوردند.

بعثت پیامبر (ص) انقلابی بزرگ بر ضد جهل، گمراهی، فساد، تباهی و بت پرستی بود، پیش از بعثت مردم جهان در وضعیت بسیار ناهنجار و نامطلوبی قرار داشتند و جهان دچار فتنه، جنگ، خرافه پرستی بود، با آمدن پیامبر اسلام (ص)، دری از رحمت بر روی بشریت گشوده شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.