هواشناسی بوشهر درباره سیلاب و تندباد هشدار داد

هواشناسی استان بوشهر درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش تندباد از ظهر یکشنبه تا پایان دوشنبه هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز وارد استان می‌شود و تا چهارشنبه در این استان فعال خواهد بود که این سامانه از بعد از ظهر یکشنبه (۲۶ آبان) تا پایان دوشنبه (۲۷ آبان) تقویت و باعث تشدید بارندگی‌ها همراه با رعد و برق‌های شدید و وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه ای، می‌شود.

زهرا راستگو افزود: بر این اساس، نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در برخی نقاط، همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای و همچنین وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق شدید و احتمال ریزش تگرگ هشدار داده می‌شود.

او همچنین بیان کرد: نسبت به وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر نیز هشدار داده می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی بوشهر توصیه کرد: در این مدت، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در مناطقی که خطر جاری شدن سیلاب و برخورد صاعقه وجود دارد، خودداری شود.

راستگو به کاهش دما نیز اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

هشدار درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.