رئیس همایش بیوانفورماتیک و طراحی دارو مطرح کرد:

روش‌های نوین درمان سرطان باید جایگزین روش‌های فعلی شوند

دکتر محمدی گفت: روش‌های نوین درمان سرطان باید جایگزین شیمی‌درمانی و رادیوتراپی شوند و واردات بی‌رویه‌ی دارو از موانع تولید و طراحی داروهای نوین در کشور است‌.

اولین همایش بین المللی طراحی دارو در کشور برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی‌اکبر محمدی، مشاور سازمان بهداشت جهانی و رئیس همایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو، در این همایش که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، درباره معضلات موجود در زمینه طراحی دارو‌ها در کشور اظهار کرد: یک سیاست کلی و اساسی در زمینه طراحی دارو وجود ندارد و مسئولیت حمایت از طراحی و ساخت دارو‌های نوین برعهده سازمان‌های مربوطه به‌خصوص وزارت بهداشت، صنایع و سازمان غذا و داروست.
 
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد دارو‌های تولیدی در کشور کپی از نمونه‌های خارجی دارو هستند و نوآوری در زمینه تولید و طراحی دارو در کشورمان وجود ندارد.
 
مشاور سازمان بهداشت جهانی با هشدار نسبت به واردات بی‌رویه‌ی دارو در کشور تصریح کرد: معضل دیگر صنعت دارویی کشور واردات بی‌رویه داروست. توجه مطلق شرکت‌های دارویی به جنبه تجاری صنعت دارو باعث جلوگیری از تولید و طراحی دارو‌های نوین در کشور می‌شود.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه کشور‌های پیشرفته دنیا به سمت استفاده از مواد بیولوژیک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها سوق پیدا کرده‌اند، اذعان کرد: ما هنوز هم در کشور شاهد درمان بیماران سرطانی با روش‌های سنتی مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی هستیم در حالیکه در کشور‌های پیشرفته دنیا از روش "استفاده از مواد بیولوژیک علیه مشکلات بیولوژیک" بهره می‌برند.

پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
وی اضافه کرد:"ویروتراپی" (ویروس‌درمانی) از راهکارهای جدید درمان سرطان در دنیاست که در آن با استفاده از انواعی از ویروس‌ها که برای بدن انسان‌ بی‌ضرر و غیر بیماری‌زا هستند، به درمان سرطان می‌پردازند.

مشاور سازمان بهداشت جهانی، استفاده از "پروبیوتیک‌ها" را از دیگر راهکارهای نوین پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانست و تشریح کرد: پروبیوتیک‌ها، فلور و مواد طبیعی موجود در دستگاه گوارش انسان هستند که از آن‌ها می‌توان برای پیشگیری از سرطان کبد و درمان مراحل ابتدایی این سرطان استفاده کرد‌.

وی افزود: استفاده از پروبیوتیک‌ها و روش ویروتراپی هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به روش‌های سنتی درمان سرطان دارد و علاوه بر آن، این روش‌ها، عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به رادیوتراپی و شیمی‌درمانی دارد و باعث کاهش بروز مشکلات تغذیه‌ای و فیزیولوژیکی در بیماران سرطانی تحت درمان می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار