انتقال حجم جابه‌جایی سفرها از جاده به ریل کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد

استاندار اصفهان گفت:نتقال حجم جابه‌جایی سفرها از جاده به ریل کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد و سرویس‌ اتوبوس‌هایی که از اصفهان به مبارکه می‌آیند آلودگی زیادی را برای اصفهان و دیگر شهرها دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در آیین کلنگ زنی قطار حومه‌ای شهر مجلسی به کلان‌شهر اصفهان، گفت: در سیلی که در فروردین‌ماه جاری شد علی‌رغم بعضی نامهربانی‌ها، مردم استان اصفهان مهربانی خود در استان‌های خوزستان و لرستان و حتی آق‌قلا نشان دادند.

استاندار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های خطوط ریلی و جاده‌ای، افزود: ایجاد زیرساخت‌های ایمن که هم سرعت لازم و هم ارزان باشد، یکی از ویژگی‌های خطوط ریلی و هدف اصلی این پروژه نیز است.

او با اشاره به پروژه قطار حومه‌ای در سایر شهرستان‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن اصفهان - شاهین‌شهر و اصفهان - فولادشهر ابلاغ‌شده است و تا پایان سال جاری خط قطار حومه‌ای اصفهان - نجف‌آباد کلنگ زنی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای مجلسی کار ارتباط صنایعی همچون فولاد مبارکه را با مرکز استان راحت‌تر می‌کند، بیان کرد: انتقال حجم جابه‌جایی سفر‌ها از جاده به ریل کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد و سرویس اتوبوس‌هایی که از اصفهان به مبارکه می‌آیند آلودگی زیادی را برای اصفهان و دیگر شهر‌ها دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر که با انجام این پروژه کمتر می‌شود، آلودگی هوا است، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها برای گسترش بی‌رویه کلان‌شهر اصفهان بسیار مهم است در شهر مجلسی پیش‌بینی‌شده بود ۲۰۰ هزار نفر سکونت می‌کند، ولی اکنون ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و باید از این سرمایه‌گذاری استفاده شود و توسعه خطوط ارتباطی ارزان و با سرعت بسیار مفید است.

او با اشاره به افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن در شب گذشته، افزود: قیمت سوخت شب گذشته از ساعت ۲۴ افزایش پیدا کرد و سهمیه‌ای شد که به نظر من یکی از قدم‌های مثبت دولت دوازدهم اجرای چنین طرحی بود که دلایل بسیار خوبی دارد.

رضایی با اشاره به دلایل افزایش قیمت بنزین در کشور، خاطرنشان کرد: چندین دلیل برای این افزایش قیمت وجود دارد از جمله سوخت‌رسانی به مردم راحت‌تر شده و از قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود و ما مردم استان اصفهان روز‌های ناپاک کم ندیده‌ایم و این طرح در سلامت و بهتر شدن وضعیت مردم مؤثر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن توسط سران سه قوه و تائید مقام معظم رهبری انجام‌شده است، عنوان کرد: من تشکر می‌کنم از مردم و اصحاب رسانه که برعکس دفعات گذشته از ازدحام جمعیت در جایگاه سوخت جلوگیری کردند و به دلیل فهم و فرهنگ بالای مردم مشکلی در جایگاه‌های سوخت استان اصفهان به وجود نیامد.

انتهای پیام/م

 

مراسم کلنگ زنی قطار حومه‌ای شهر مجلسی به کلان‌شهر اصفهان

برچسب ها: راه آهن ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار