احتمال بارش برف در کردستان/دمای هوا همچنان کاهش می‌یابد

بعد از ۱۰ روز پایداری جوی در استان کردستان، پیش بینی‌های صورت گرفته حاکی است که طی روز‌های آینده بارش برف بخش‌های شمالی و ارتفاعات این استان را فرا می‌گیرد.

احتمال بارش برف در کردستان/دمای هوا همچنان کاهش می‌یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بعد از یک دوره مستمر بارش‌های پائیزی در استان کردستان، از نیمه آبان ماه به این طرف بارش‌ها تمام شد و استان یک دوره ۱۰ روزه پایداری جوی را تجربه کرد.

بارش‌های پائیزی خوبی در میانه‌های مهر ماه و ابتدای آبان ماه در استان کردستان اتفاق افتاد و هر چند که در بعضی از مناطق کشور و استان خسارت‌های را به بار آورد، ولی در مجموع رضایت و خوشنودی کشاورزان را نیز به دنبال داشت.

از هفته دوم آبان ماه به این طرف بارش‌ها در استان کردستان به پایان رسید و بیش از ۱۰ روز است که آسمان استان شرایط جوی پایداری را تجربه می‌کند که پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان حاکی است از امروز و با ورود سامانه جدید بارشی، بار دیگر این استان تحت تاثیر بارش باران و حتی برف قرار خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی بیانگر تداوم پایداری جوی تا پایان وقت امروز است.

رحیم صدیقی ادامه داد: از اواخر روز شنبه تا اواسط هفته به تدریج آسمان استان کردستان تحت تاثیر فعالیت سامانه سرد بارشی قرار می‌گیرد و باعث بارش‌های مناسبی در سراسر استان به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی این استان می‌شود.

او گفت: همچنین با توجه به وجود توده سر هوا در استان کردستان، بارش‌های صورت گرفته در بخش‌های شمالی استان به ویژه در گردنه‌های مرتفع به صورت رگبار برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: علیرغم اینکه ممکن است میزان بارش در غالب نقاط استان قابل توجه نباشد امام وزش باد باعث کولاک، کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی را به همراه خواهد داشت.

کاهش شش تا هشت درجه‌ای دمای هوا در کردستان

او به وضعیت دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده اشاره کرد و افزود: کاهش محسوس دمای هوا طی روز‌های آینده در استان کردستان باعث یخبندان در این استان می‌شود به همین دلیل لازم است که پیش بینی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

صدیقی یادآور شد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان احتمال کاهش دمای هوای کردستان طی روز‌های آینده بیش شش تا هشت درجه خواهد بود.

طی روز‌های گذشته و علیرغم پایداری جوی در استان کردستان و نبود بارش، کاهش دمای هوا محسوس بوده و حتی در بعضی از نقاط این استان یخبندان نیز گزارش شده است.

دمای هوا سرد به ویژه در ساعات ابتدای روز در استان کردستان طی روز‌های گذشته ادامه داشته و پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان حاکی است که این روند کاهشی دما نیز طی هفته جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آینده این کاهش دمای هوا همچنان ادامه داشته باشد به گونه‌ای که دمای هوا در بعضی از شهر‌های استان از جمله زرینه و دهگلان به هشت درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

در حال حاضر وضعیت جوی در شهر سنندج کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا است و هم اکنون دمای هوا در مرکز استان کردستان حدود یک درجه زیرصفر است.

پیش بینی می‌شود که اوج سرمای هوا در سنندج مربوط به روز سه شنبه باشد به گونه‌ای که دمای هوا در این روز در مرکز استان به سه درجه زیرصفر خواهد رسید و به همین دلیل احتمال یخبندان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.