جشن شکرانه انار، زمینه رشد گردشگری فرهنگی در عقدا

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردکان گفت: جشنواره یک روزه شکرانه انار در بخش عقدا زمینه مناسبی برای رسد گردشگری فرهنگی و کشاورزی در این منطقه است.

محسن میرجانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   با اشاره به برگزاری جشنواره یک روزه انار در بخش عقدا این شهرستان، گفت: برگزاری دوره‌ای این جشن‌ها علاوه بر زنده کردن سنت باغداری و تولید انار می‌تواند زمینه‌ی مساعدی برای رشد گردشگری فرهنگی و کشاورزی در این بخش باشد.

او افزود: با برگزاری این جشن‌ها زمینه‌ای برای بالا بردن آگاهی جامعه محلی در موضوعات مهم و ارزش و اعتبار بخشیدن به بافت تاریخی عقدا فراهم می‌شود.

میرجانی اظهار داشت: عقدا یکی از کانون‌های اصلی تولید انار در شهرستان اردکان است و انار آن از شاخص‌ترین و خوش طعم‌ترین انار‌های استان یزد بوده که در کشور معروف است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردکان افزود: مراسم محلی پخت رب انار، ارائه فرآورده‌های انار و آموزش نحوه کاشت و نگهداری درخت انار از برنامه‌های این جشنواره بود.

جشن شکرانه انار عقدا همزمان با گرامیداشت ولادت رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) برگزار با حضور مسئولان و هنرمندان و استقبال خوب گردشگران در کاروانسرای ابوالقاسم رشتی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری  جشن شکرانه انار در عقدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار